Firmě KFC soud zakázal přijímat slevové kupóny McDonald’s

26. 2. 2003 13:02

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Řetězec rychlého občerstvení Kentucky Fried Chicken (KFC) nesmí podle předběžného opatření Městského soudu v Praze přijímat kupóny na slevy, které poskytuje zákazníkům konkurenční McDonald’s. Soud navíc KFC uložil zdržet se uveřejňování, distribuce a šíření reklamních letáků s použitím sloganu „… protože jen v KFC víte co jíte.“
Soud tak vyhověl návrhu společnosti McDonald’s ČR, informovala mluvčí Drahomíra Jiráková. Firma zároveň zvažuje žalobu o náhradu škody.
Vedení společnosti American Restaurants, která v tuzemsku KFC provozuje, podle Daniely Adamíkové z marketingového oddělení firmy dosud žádné rozhodnutí soudu neobdrželo. „Teprve po seznámení s přesnými podmínkami předběžného opatření se můžeme rozhodnout o dalším postupu,“ uvedla Adamíková. Řetězec však podle ní zaznamenal velmi pozitivní reakce zákazníků na přijímání konkurenčních kupónů.
Dále soud podle mluvčí McDonald’s Jirákové KFC uložil zdržet se uveřejňování, distribuce a šíření reklamních letáků s použitím sloganu „… protože jen v KFC víte co jíte.“
McDonald’s kupóny na slevy vydal a distribuoval v celé ČR v rámci marketingové kampaně Kupónka plná výhod. Akce začala 3. února a její ukončení je plánováno na 9. března. Konkurenční poukázky začal přijímat i řetězec KFC, což McDonald’s označil za parazitování a záležitost předal k posouzení své advokátní kanceláři.
Pdrobnosti o případu najdete v článku týdeníku Marketing & Media
Colonel z Kentucky útočí na McDonald’s
McDonald’s má v Česku 68 restaurací. Za loňský rok vykázala firma tržby 1,96 miliardy korun, což představuje proti předchozímu roku nárůst asi o deset procent. KFC a Pizza Hut, který je pro McDonald’s nejvýznamnějším konkurenčním řetězcem na českém trhu, má v tuzemsku 21 restaurací. Předloni měla American Restaurants tržby bez DPH asi 616 milionů korun.
-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení