Firma Rudolf Jelínek chystá žalobu na říčanský Dynybyl

19. 2. 2003 15:02

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Výrobce lihovin, akciová společnost Rudolf Jelínek z Vizovic, připravuje žalobu na firmu Dynybyl. Ta podle ní neoprávněně užívá označení alkoholického nápoje Plum vodka. Říčanská likérka obvinění odmítá.
Loni v listopadu poslal právní zástupce společnosti Rudolf Jelínek Zdeněk Hromádka dopis Dynybylu. Upozornil v něm na nebezpečí záměny nejen názvu produktu, ale také etikety.
„Dopisem jsme říčanskou likérku informovali o porušování zákonů a nekalé soutěži a rovněž jsme navrhli postup, kterým lze předejít soudní při,“ uvedl Pavel Dvořáček, generální ředitel společnosti Rudolf Jelínek.
Dynybyl však reagoval na dopis odpovědí, ve které podle Dvořáčka vedení společnosti uvedlo, že se likérka nedopustila protiprávního jednání a že se jedná pouze o bezproblémový konkurenční boj.
Ředitel Dynybylu Ivan Morávek dále pro Hospodářské noviny uvedl, že mají na Plum vodku podanou registraci a že je to stejné, jako by jen jedna firma mohla vyrábět například polotučné mléko.
Vizovický výrobce lihovin proto nyní připravuje žalobu.
„Před tím, než ji podáme, si však necháme zpracovat velmi podrobný znalecký posudek, který potvrdí naše argumenty,“ řekl generální ředitel.
Rudolf Jelínek vedl před třemi lety podobný spor se švýcarskou společností Diwisa. Ta prodávala produkt podobající se vizovické slivovici pod názvem J. Relinek. V tomto případě spor vyhrála vizovická společnost.
Říčanskou konkurenční společnost vlastní švédská firma Vin & Spirit, která je jednou z nejvýznamnějších společností vyrábějících alkoholické nápoje.
-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.