Colonel z Kentucky útočí na McDonald’s
Řetězec rychlého občerstvení McDonald’s přišel s cenovou promotion, v jejímž rámci distribuoval do poštovních schránek asi dva miliony šekových knížek tzv. Kupónek (balíček deseti kuponů nabízejících slevu na vybrané produkty v úhrnné výši 268 Kč). Podle Pavla Pavlíčka, marketing supervisora McDonald’s, se nejedná o změnu v komunikaci, ale pouze o její rozšíření odpovídající pozici McDonald’s na českém trhu.
Časově omezená akce se podle vyjádření Pavla Pavlíčka setkala během prvního týdne s nadprůměrným ohlasem a řetězec zaznamenal největší nárůsty prodeje v posledních třech letech.
Podobné promotion McDonald’s již pravidelně dělá např. v Rakousku, Švýcarsku nebo Polsku. Právě tam při předvánoční kampani zareagoval konkurenční řetězec KFC tím, že vybídl své zákazníky, aby stejné kupony využil v rámci podobné nabídky KFC a stejným způsobem reaguje nyní i na českém trhu.
V Polsku přitom dospěla tato ukázka partyzánského marketingu až k soudu.
Zástupci společnosti KFC se zatím ke kampani nevyjádřili. Pavel Pavlíček zároveň potvrdil, že akci nehodlají v nejbližší době opakovat, neboť v takovém případě hrozí, že se firma dostane do cenové spirály.
-Bohuslav Bohuněk-