Coca-Cola pro Američany zůstává nealkoholickou jedničkou
Společnost Coca-Cola loni v USA posílila svoji vedoucí pozici na trhu s nealkoholickými nápoji sycenými oxidem uhličitým. Podařilo se jí to díky vysokému prodeji značek Vanilla Coke a Diet Coke. Vyplývá to ze zprávy, kterou sestavil odborný časopis Beverage Digest společně s analytikem Johnem Maxwellem.
Tržní podíl společnosti Coca-Cola, která je největším výrobcem nealkoholických nápojů na světě, se podle zprávy loni v USA zvýšil o 0,6 procentního bodu na 44,3 procenta. Firma tak zvýšila náskok před hlavním konkurentem PepsiCo, jehož tržní podíl naopak klesl o 0,2 procentního bodu na 31,4 procenta.
Prodej společnosti Coca-Cola v USA loni vzrostl o 2,1 procenta, zatímco prodej PepsiCo se zvýšil pouze o 0,2 procenta.
V celém odvětví se prodej zvýšil o 0,8 procenta ve srovnání s ročními nárůsty o dvě až čtyři procenta, které převažovaly v devadesátých letech.
Třetí místo si loni v Americe udržela společnost Dr. Pepper/Seven Up, a to i přesto, že její tržní podíl klesl o 0,6 procentního bodu na 15 procent.
Čtvrtou pozici obsadila firma Cott, jejíž podíl stoupl o 0,4 procentního bodu na 4,2 procenta, napsala agentura Reuters.
-čtk-