Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Česko se dočká ochrany produkce třetího budějovického pivovaru

Redakce MAM5. 2. 2003

Evropská unie s největší pravděpodobností ve Smlouvě o přistoupení rozšíří ochranu zeměpisného označení Budějovické pivo a Českobudějovické pivo také na třetí ochranné označení, a to Budějovický měšťanský var. Napsala to agentura ČTK s odvoláním na zdroje Evropské komise i členských zemí.
Ochrana zeměpisného označení zakotvená ve smlouvě posiluje postavení těchto piv na evropském trhu, kde jsou často napadána americkou firmou Anheuser-Busch. Ten vyrábí pivo Budweiser (Bud).
“Češi budou mít své třetí pivo. Pochopili jsme, že to je pro ně velmi důležité,” sdělil zdroj EK, který nechtěl být jmenován.
Diplomaté Řecka, předsednické země EU, v úterý dál jednali s kolegy z ostatních členských zemí o tom, jak naložit s dlouhým seznamem požadavků na věcné i formulační změny v navrženém textu smlouvy, které předložila většina z deseti vstupujících kandidátských zemí. Konečné rozhodnutí přísluší ve středu velvyslancům “patnáctky” sdruženým ve Výboru stálých zástupců (COREPER). Poté bude jakékoli zásahy už velmi obtížné prosadit. Teoreticky je to ovšem možné až do podpisu. K tomu dojde 16. dubna v řeckých Aténách.
Česko ještě chce, aby EU odbourala nebo zmírnila ustanovení o revizi dohodnutého nižšího zdanění podomácku vyráběných ovocných destilátů. i zde se diplomaté tváří nadějně.
Šanci naopak nevidí pro prosazení změny navrhovaného režimu obchodu s některými druhy starších generických léčiv, který české výrobce znevýhodňuje. S léčivy mají problémy i Maďarsko, Polsko a Slovinsko.
Hlavní pozornost poutá jako obvykle Polsko, které přišlo s nejdelším seznamem požadavků. Mluvčí EK Jean-Christophe Filori sdělil, že většina z nich byla vyřešena, včetně nižší daně z přidané hodnoty pro zemědělské stroje.
Praha se spolu se Slovinskem, Slovenskem, Polskem a Lotyšskem shoduje například na textu deklarace, která podle diplomatů vykládá ochranná opatření, jimiž chce EU chránit po rozšíření vnitřní trh v případě jeho narušení novými členy, jako reciproční, s čímž EU nesouhlasí.
Z dalších návrhů deklarací zaujal slovinský záměr vyhlásit ochranu zvláštního druhu korutanských včel, jejichž genetický fond by prý mohly narušit vetřelkyně zvenčí. Slovinci chtějí ve smluvě také vyhlásit, že od roku 2007 hodlají své území rozdělit dva až tři regiony – nepochybně proto, aby celá malá země nevypadla z kategorie, která bude mít dál nárok na financování ze strukturálních fondů.
Jakmile Smlouvu o přistoupení, společnou pro všech 10 vstupujících zemí, schválí COREPER, bude neformálně předána k projednání Evropskému parlamentu, který se k ní musí do dubna vyslovit. V polovině února k ní dá dobrozdání také Evropská komise.
-čtk-

×

RRTV rozdala licence pro televizní infokanály

Starší článek

Kofolu loni táhl k vyšším výkonům hlavně Top & Topic

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více