Tuzemské pivovary loni vyvezly nejvíce piva od roku 1993, a to 1,975 milionu hektolitrů. Uvedl to předseda Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý.
V roce 2001 činil prodej zlatavého moku na zahraničních trzích 1,855 milionu hektolitrů. Podle Veselého stojí za růstem exportu mimo jiné rozhodnutí zahraničních vlastníků některých domácích pivovarnických společností zařadit česká piva mezi své nejvýznamnější značky.
„SAB Miller prohlásil, že jeho nejsilnější celosvětovou značkou je Pilsner Urquell,“ uvedl Veselý.
Belgická pivovarnická skupina Interbrew, která ovládá Pražské pivovary, zase zařadila Staropramen mezi šestku svých nejsilnějších značek.
Nejde přitom jen o finanční možnosti nadnárodních pivovarských společností, ale také o jejich zkušenosti a síť dceřiných firem v různých zemích, které lze při exportu využít, dodal.
Tuzemská výroba piva loni podle definitivních údajů stoupla asi o 1,7 procenta na 18,177 milionu hektolitrů.
Roční spotřeba na hlavu dosáhla 160 litrů proti 156 litrům v roce předchozím. Češi tak upevnili svoji pozici největších pijáků piva na světě.
-čtk-
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).