Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Britský kartelový úřad: Dohody MasterCardu UK jsou proti soutěži

Redakce MAM12. 2. 2003

Poplatky, které za transakce s kreditními kartami vybírají od obchodníků finanční domy patřící do asociace firmy MasterCard UK, jsou z pohledu spotřebitele neoprávněnou platbou. Tvrdí to britský kartelový úřad s tím, že dohody asociace by tak mohly banky v budoucnu přijít na miliony liber.
Rozhodnutí Office of Fair Trade (OFT) se týkalo předávacích poplatků, které platí maloobchody společnosti vydávající kreditní karty. Poplatek obchodu podle úřadu pocítí spotřebitel ve vyšších cenách.
“Ve skutečnosti tyto poplatky fungují jako daň z maloobchodní transakce, kterou všichni spotřebitelé platí v obchodech, které kreditní karty přijímají,” uvedl regulátor OFT. Ti spotřebitelé, kteří platí v hotovosti, pak tento systém dotují, uvádí úřad.
Regulátor prohlásil, že dohody mezi MasterCard UK a jeho členy, jimiž jsou všechny významné finanční instituce v Británii, narušují hospodářskou soutěž. Mezi institucemi jsou tak například přední vydavatelé platebních karet, banky Barclays Plc a Royal Bank of Scotland Group Plc. MasterCard se zatím k situaci odmítl vyjádřit.
MasterCard UK nyní od úřadu dostal šanci stávající smlouvy prověřit nebo je změnit. Pokud neudělá nic, regulátor přijme na jaře konečný verdikt.
Z nálezu OFT by tak mohly pro britský systém kreditních karet vyplynout významné změny, píše Reuters.
Podle odhadu analytiků dosáhly v roce 2001 uvedené poplatky 819 milionů liber, tedy 1,33 miliardy dolarů. Příjem bank ze zpracování plateb činil 6,4 miliardy liber.
Společnosti vydávající platební karty struktury plateb nezveřejňují. Britská vládní studie z roku 2000 ale došla k závěru, že tyto poplatky dosahují zhruba 1,1 procenta všech transakcí.
Nejnovější nález úřadu přivítalo například sdružení britského maloobchodu British Retail Consortium, které u OFT stížnost na poplatky předložilo již před třemi lety – v roce 2000.
V roce 2001 dosáhly v Británii nákupy placené kreditními či platebními kartami 94 miliard liber, přičemž karty MasterCard z toho činily 30 miliard, citovala OFT agentura Reuters.
-čtk-

×

Kraft Foods ČR/SR má nového obchodního a marketingového ředitele

Starší článek

Na Slovensku vede televize Markíza

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více