Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Anheuser-Busch v Británii prohrál při o značku “Bud”

Redakce MAM17. 2. 2003

Americká a světová pivovarská jednička Anheuser-Busch v Británii prohrála dlouhou soudní bitvu, v níž chtěla zablokovat Budějovickému Budvaru používání značky “Bud”.
Právní výbor Sněmovny lordů, který je v Británii nejvyšší soudní instancí, zmařil poslední pokus Anheuseru o revokaci rozhodnutí britských soudů ve věci práva Budvaru na značku “Bud” v Británii. Tříčlenný výbor zamítl žádost o pokračování tohoto sporu u britských soudů a důvody svého rozhodnutí neudal.
“Ještě jsme neobdrželi rozsudek ani odůvodnění. Ale rozhodnutí nás těší, napomůže nám k dalšímu rozvoji našich obchodních aktivit,” reagoval ředitel Budvaru Jiří Boček.
Anheuser-Busch se chtěl odvolat proti předchozím rozhodnutím, která vyzněla ve prospěch Budvaru, a argumentoval tím, že Budvar značku “Bud” v Británii nepoužívá.
Anheuser-Busch a Budvar vedou asi 40 soudních sporů a dalších asi 40 řízení před patentovými úřady ve světě o právo používat označení Budweiser a odvozené značky.
Český pivovar s odvoláním na to, že jde o označení místa původu, chce mít toto označení vyhrazeno jen pro pivo, které se vyrábí v Budějovicích.
Američané zase tvrdí, že nejde o označení původu, ale o ochrannou známku, kterou si zaregistrovali dávno před Čechy a do jejíž celosvětové známosti investovali obrovské sumy.
Oběma firmám se daří se střídavými úspěchy. Loni maďarský úřad pro patenty a obchodní známky vyhověl Anheuseru a zrušil Budvaru registraci označení původu pro značku Bud, ponechal však Jihočechům registraci označení původu pro značky Budweiser Bier- Budvar a Budweiser Budvar.
Další podobný spor loni vyhráli Američané v Itálii a předběžně i na Novém Zélandě, zatímco Budvar uspěl v Jižní Koreji. Pondělní prohru v Británii však Anheuser utrpěl na svém druhém největším trhu.
Výstav n.p. Budějovický Budvar dosáhl loni 1,213 milionu hektolitrů piva, což byl meziroční pokles o více než 100.000 hektolitrů.
V důsledku silné koruny a propadu prodeje po záplavách se snížily výnosy pivovaru o 160 milionů na 2,430 miliardy korun. Hrubý zisk podle předběžných údajů činil 280 milionů korun. Proti roku 2001 tak poklesl o 160 milionů korun.
Zatímco v roce 2001 prodal pivovar na českém trhu 788.000 hektolitrů piva, loni to bylo 699.000 hektolitrů. Export loni poklesl o 2,5 procenta. O 50 procent se snížil vývoz do Itálie a o sedm procent na Slovensko. Naopak růst vykázal export do Spojených států, Francie, Dánska, Chorvatska, Lotyšska, Ruska a Kanady. Na dceřiné společnosti pivovaru v Chorvatsku, Německu a Velké Británii připadá již 30 procent celkového objemu exportu. V roce 2001 to bylo 13 procent.
-čtk-

×

Česká televize řeší incident na udělování TýTý

Starší článek

Tématem veletrhů Styl a Kabo bude dvouletá záruka

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více