Zisk vydavatelství Reader’s Digest Association Inc. se ve druhém fiskálním čtvrtletí v meziročním srovnání zvýšil. Výsledek za tři měsíce do konce prosince ale byl na dolním konci předem ohlášeného rozpětí. Firma tak se zveřejněnými čísly snížila odhad celoročního zisku kvůli horším výsledkům zahraničních aktivit.
Čtvrtletní zisk vzrostl na 84,2 milionu dolarů, tedy 84 centů na akcii. Bez nákladů na rekapitalizaci firma vytvořila zisk 90 centů na akcii ve srovnání se ziskem 78 centů ve stejném období předchozího roku. Firma dříve očekávala na akcii zisk 88 centů až jeden dolar. Tržby ve čtvrtletí společnost zvýšila o šest procent na 831 milionů dolarů.
Provozní zisk vydavatelství rostl v severoamerických divizích, výsledek ale zhoršila slabší ekonomika v Evropě, Asii a Latinské Americe. Na dopisové reklamní kampaně Reader’s Digest v zahraničí odpovědělo méně lidí, což se negativně odrazilo v provozních číslech, uvedl viceprezident firmy Richard Clark.
Společnost prodává knihy, hudbu, video a další zboží ve více než 60 zemích světa mimo Spojené státy a Kanadu. Za celý fiskální rok 2003 firma nyní odhaduje zisk na 1,08 až 1,18 dolaru na akcii. Původní odhad byl 1,20 až 1,30 dolaru.
V číslech nejsou zahrnuty náklady na rekapitalizaci. Její plán firma dokončila v prosinci. Reader’s Digest očekává, že silné budou výsledky v Americe a slabší ve zbytku světa.
-čtk-