Mediální společnost Dow Jones & Co., mj. vydavatel listu Wall Street Journal, se potýkala v posledním čtvrtletí minulého roku s poklesem zisku kvůli nižším příjmům z reklamy. Zisk společnosti se snížil na 15,2 milionu dolaru, tedy 18 centů na akcii, z předloňských 32,1 milionu dolarů, neboli 38 centů na akcii.
Bez zahrnutí mimořádných poplatků spojených s propouštěním a odpisy zisk činil 28,2 milionu dolarů, čili 34 centů na akcii. Analytici dotazovaní agenturou Thomson First Call očekávali v průměru zisk 25 centů na akcii. Příjmy skupiny klesly o osm procent na 396,8 milionu dolarů. Firmě se loni podařilo snížit celkové náklady o 8,1 procenta a částečně tak vyrovnat pokles příjmů z reklamy.
Firma Dow Jones byla postižena poklesem zájmu o reklamu mnohem více než ostatní firmy z oboru. Je totiž značně závislá na reklamě od finančních a technologických firem, jejichž zájem polevil nejvíce. V prvním čtvrtletí tohoto roku firma čeká zisk na akcii v rozmezí pět až devět centů na akcii. Počet reklamních řádků ve Wall Street Journal by měl klesnout o deset až 12 procent.
-čtk-