Zavádějící reklama na léky

20. 1. 2003 00:01

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Podle výzkumu, který publikoval španělský časopis The Lancet, může být reklama na léky ve zdravotnických titulech značně zavádějící a nepřiměřená. Mnoho farmaceutických společností s cílem podpořit své produkty se pak v inzerátech odvolává na doporučení z klinických testů. Studie, kterou provedla Valencia School of Health Studies, uvádí, že řada tvrzení není dostatečně podložena odpovídajícími referencemi. Nejčastější chybou je, že je lék doporučen jiným pacientům, než těm, kterým je určen. Prozkoumány byly inzeráty na léky snižující tlak krve a cholesterol v šesti španělských zdravotnických časopisech z roku 1997. Sledovány byly údaje o účincích, bezpečnosti, vhodnosti a ceně. Z výsledků vyplynulo, že 44 % ze 102 propagačních tvrzení nebylo doloženo odpovídajícími referencemi. gs

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.