Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Zakladatel řetězce IKEA se obává příliš rychlé expanze podniku

Redakce MAM6. 1. 2003

Zakladatel švédského nábytkářského řetězce IKEA Ingvar Kamprad se obává, že jeho podnik v poslední době expanduje až příliš rychle. V minulosti sice Kamprad rychlou expanzi podporoval, ale nyní se obává, aby podnik nemusel některé provozovny uzavřít.
Šestasedmdesátiletý Kamprad je čestným předsedou firmy, která je jinak v soukromých rukou. IKEA žádný obchod zatím neuzavřela a nemá nic takového ani v plánu, podle Kamprada by se nicméně mohla situace změnit, pokud by i nadále pokračoval hospodářský útlum ve světě.
“Předtím jsem býval jakýmsi motorem. Za posledních deset let jsem ale v tomto ohledu nešťastným člověkem. Vidím zodpovědnost a možné následky. Není legrace sedět a tu zodpovědnost cítit,” řekl Kamprad švédskému časopisu Smaalandsposten.
Kamprad otevřel první obchod s nábytkem v Aelmhultu v roce 1958. V současné době řetězec provozuje 154 obchodů ve 22 zemích světa a zaměstnává zhruba 70.000 lidí. V roce 2001 měl řetězec tržby 10,3 miliardy dolarů a tempo růstu činilo 21,8 procenta. V roce 2000 tržby představovaly 8,5 miliardy dolarů.
V roce 2001 obchody IKEA podle odhadů firmy navštívilo kolem 286 miliónů lidí. Kamprad uvedl, že se nejvíce obává toho, aby IKEA nemusela zavřít vlajkový obchod v Aelmhultu, který leží asi 375 kilometrů jihozápadně od Stockholmu. Kamprad dokonce řekl, že nemá zájem zapsat se do historie jako člověk, který ve zhruba šestnáctitisícovém městě zničil živobytí tolika lidem.
“Pokud bude vývoj pokračovat jako nyní, mám vážné obavy. My jsme příliš vyrostli a to je jeden z mých problémů. Já teď musím šlápnout na brzdu. Tomu říkám láska k Aelmhultu,” dodal Kamprad v rozhovoru pro časopis.

-čtk-

×

Oponent Microsoftu stojí za podivnou hrou hackerů

Starší článek

Nový internetový portál má napomoci turismu v Jihomoravském kraji

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Portu

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více