Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Výroba pod značkou řetězce v ČR činí 10 až 15 % trhu

Redakce MAM24. 1. 2003

Výroba pod značkou supermarketu, kde producent ztrácí vlastní identitu výměnou za zisky plynoucí ze začlenění do silného obchodního řetězce, činí v tuzemsku deset až 15 procent maloobchodního trhu. V zemích EU je však tento podíl většinou mnohem vyšší, třeba v Británii dokonce přes 40 procent. “Je zde silný potenciál domácího růstu,” řekl generální ředitel vládní agentury Czechtrade Martin Tlapa. Růst se předpokládá až na 25 procent trhu.
Velké mezinárodní řetězce mohou podle něj domácím neznámým firmám pomoci při prosazení v zahraničí. “Pro mnoho českých firem je to jedinečná příležitost, jak zvýšit svůj export, jejich značky totiž většinou stále nemají dostatečně zvučné jméno,” zdůraznil s tím, že Czechtrade například jednal se společností Tesco. Výrobci se však musí připravit na enormní tlak na snižování ceny odběratelem, z čehož profituje spotřebitel.
Přechod pod “křídla” řetězce však nemusí znamenat úplný zánik vlastní značky, pod kterou firma může jinde dále prodávat. “Pod značkou řetězce i pod vlastním jménem prodává 85 až 90 procent členů naší asociace,” prohlásil zástupce PLMA Jean-Pierre Bonvallet. Tato asociace výrobců pod značkou zahrnuje 3200 členů v 70 zemích světa.
Velkou šancí pro české firmy proniknout do světa mocných obchodních řetězců bude mezinárodní veletrh World of Private Label, který se koná 26. až 28. května v Amsterodamu. Czechtrade již oslovil asi 500 českých firem, kterým zde nabízí 200 čtverečních metrů výstavní plochy, z toho tři čtvrtiny v potravinářském pavilónu.

-čtk-

×

Zisk Reader’s Digest ve čtvrtletí vzrostl, očekávání bylo větší

Starší článek

Fallon získal celé Bahamy

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Ogilvy

Ondřej Obluk vedle Ogilvy nově řídí i agenturu VMLY&R

V agenturách sítě WPP dochází k další změně. Vedení tuzemské VMLY&R od začátku března přebírá šéf Ogilvy Ondřej Obluk. Dosavadní CEO…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Po téměř třech dekádách kariéry fotoreportéra pro mediální dům přichází Dan Materna do společnosti Czech Photo. Bude fungovat jako manažer největší…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Partnerem společnosti Kogi CON, která se specializuje na měření a transformace firemních kultur, se stal Pavel Kuhn, jenž pomáhal rozvoji…
1. 3. 20211. 3. 2021
Marketing

Goodkin zajistí marketing skupiny Assa Abloy pro střední a východní Evropu

Tříkolové výběrové řízení probíhalo od května, účastnilo se ho pět agentur. Goodkin díky vítězství strategicky a kreativně povede…
1. 3. 20211. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo
Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více