Vivendi prodá americké vydavatelství Houghton Mifflin

2. 1. 2003 13:01

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Francouzsko-americký mediální gigant Vivendi Universal dokončil prodej amerického vydavatelství Houghton Mifflin za 1,66 miliardy USD, včetně dluhu. Novým majitelem se stalo konsorcium zahrnující společnosti Thomas H. Lee a Bain Capital.
Podle dohody obdrží Vivendi v hotovosti 1,28 miliardy USD. Nový majitel také převezme dluh vydavatelství, který činí 380 miliónů USD.
Vivendi přistoupila k prodeji některých aktivit, které považuje za vedlejší, aby snížila obrovské dluhy dosahující 19 miliard eur. Americké vydavatelství Houghton Mifflin získala Vivendi loni za 2,2 miliardy dolarů. V říjnu odsouhlasila Vivendi prodej vydavatelských aktivit v Evropě a Latinské Americe francouzské mediální skupině Lagardere za 1,25 miliardy eur.
Vydavatelská divize Vivendi Universal Publishing byla třetím největším vydavatelstvím na světě za společnostmi Pearson a Bertelsmann. V minulém roce měla divize obrat 2,5 miliardy eur.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.