Unikátní projekt Registrovaná elektronická pošta úspěšně uveden do plného provozu

22. 1. 2003 12:01

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Společnost Sybase ČR, s. r. o., nezávislá pobočka renomované softwarové firmy v oblasti podnikové infrastruktury a integrace, ICZ, a.s., a Česká pošta, s. p., ukončily testovací fázi projektu a jsou připraveni zahájit k 3.únoru 2003 ostrý provoz služby Registrovaná elektronická pošta (REP). Systém REP je elektronická obdoba doporučeného dopisu s doručenkou, která velice usnadňuje a zrychluje vzájemnou komunikaci dvou subjektů. Pravost zasílaných dokumentů je ověřována elektronickými klíči vydanými nezávislou certifikační autoritou, v tomto případě Českou poštou.
Registrovaná elektronická pošta je určena pro subjekty, které chtějí rutinní papírovou korespondenci nahradit elektronickou formou, aniž by přišly o možnost ověření, zaručení či prokázání doručení zásilky.
„Projekt REP je unikátní nejen svou jedinečností ve střední Evropě, ale rovněž posouvá hranice využití elektronické komunikace pro komerční subjekty,“ říká Antonín Ambrož, vedoucí projektových činností v České poště. „Pro vývoj tohoto systému jsme potřebovali účinné nástroje, které nám na výkonném databázovém serveru Sybase umožnily vytvořit robustní, interoperabilní a spolehlivou aplikaci.“
„S Českou poštou úzce spolupracujeme již řadu let a systém REP nám poskytl další příležitost prověřit zkušenosti našich konzultantů i schopnosti našich produktů,“ říká Jan Dienstbier, obchodní ředitel společnosti Sybase ČR.
Původní myšlenka vzešla z požadavků zdravotních pojišťoven, které při komunikaci se zdravotními zařízeními potřebovaly průkaznost všech zásilek a stávající forma (data ŕ CD, disketa ŕ obálka ŕ cesta na poštu ŕ zaslání jako doporučená zásilka) byla náročná na zpracování a čas. Česká pošta však systém vyvíjela tak, aby jej mohla využívat obecně široká veřejnost, nejen pouze specifičtí klienti.
REP je postaven na základě vícevrstvé architektury klient-server. Zákazník používá speciální aplikaci podobnou běžnému mailovému programu a společně s ním obdrží elektronické klíče. Aplikace je připravena pro obecně dostupné platformy jako MS Windows 98/200/ME/XP, Mac OS X nebo Linux.
Systém je schopen v jeden okamžik zajistit zabezpečenou a vzájemně ověřenou komunikaci až 55 000 uživatelům. Základem je aplikační server Sybase Enterprise Application Server 4.1, poslední verze databázového serveru Adaptive Server Enterprise 12.5 a uznávaný standard v oblasti replikace Sybase Replication Server 12.0. Šifrování zajišťují kryptovací knihovny Baltimore.

O společnosti Sybase
Sybase ČR, s. r. o., je samostatná pobočka Sybase, Inc., jedné z největších softwarových společností na světě. Do produktového portfolia firmy Sybase patří technologie pro podnikové portály, vysoce výkonné databázové servery, komplexní podniková řešení zejména v oblasti mobilních řešení, datových skladů a nástrojů k vývoji aplikací pro e-Commerce. Produkty a profesionální služby Sybase jsou pravidelně vyhodnocovány nezávislými analytiky jako jedny z nejprogresivnějších v oboru informačních technologií. Mezi zákazníky patří nejvýznamnější společnosti z oblasti finančních služeb, průmyslu i veřejné správy. Akcie společnosti Sybase jsou kótovány na burze NYSE v USA. Více informací o společnosti Sybase naleznete na internetové adrese http://www.sybase.cz.

Kopie této tiskové zprávy je k dispozici na stránkách společnosti Sybase ČR
a portálu pro novináře www.PRnet.cz.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.