Tržby deseti největších řetězců loni stouply o 15 % na 192 mld. Kč

17. 1. 2003 17:01

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.

Reklama
SDG

Vývoj obratu TOP 10 podle Zdeňka Skály z Incomy potvrdil, že růst řetězců se zpomaluje. Zatímco v roce 2001 vzrostl celkový obrat TOP 10 o 25 miliard Kč, vloni to bylo jen o 13 miliard korun. Tempo růstu obratu TOP 10 tak klesá již třetím rokem, řekl Skála. Žebříček deseti největších obchodníků přitom nedoznal větších změn, což podle něho svědčí o stabilizaci maloobchodního trhu.
První místo žebříčku patří i za loňský rok společnosti Makro s tržbami 33,9 miliardy korun. Druhý je Ahold s 32 miliardami a na třetím je skupina Rewe, která provozuje supermarkety Billa a diskonty Penny Market. Ta vykázala tržby 22,2 miliardy korun.
Na čtvrtém místě jsou hypermarkety Kaufland. Jako pátý se umístil řetězec Tesco, šestá je skupina Tengelmann s řetězci Plus Discount a OBI, na sedmém místě je Globus, následuje Delvita a Carrefour. Na desátém místě se umístil Spar ČR, který se tak poprvé dostal do první desítky českého obchodu. Pořadí v žebříčku se tedy od roku 2001 změnilo jen na desátém místě.
Největší obchodní skupiny v ČR (podle obratu r.2002)

Pořadí Firma / skupina 2001 2002
1. Makro Cash{alfa}Carry ČR, s.r.o. 32 33,9
2. Ahold Czech Republic, a.s. 29,6 32,0*
3. REWE ČR 21,3* 22,2*
Billa 8,8* 9,0*
Penny Market 12,3 13,2
4. Kaufland, v.o.s. 18,0* 21,0*
5. Tesco Stores ČR, s.r.o. 16,8* 19,0*
6. Tengelmann ČR 15,4* 16,9*
Plus Discount 9,9 11,3
OBI 5,4* 5,6*
7. Globus ČR, k.s. 15,3 16,4
8. Delvita, a.s. 11,5* 11,2*
9. Carrefour ČR, s.r.o. 10,5* 11,0*
10. Spar ČR (Spar Česká obchodní, Spar Šumava) 6,8* 8,7*
1.-10. CELKEM 177,3* 192,2*
Údaje o obratu vycházejí z předběžných obchodních výsledků.
* – odhad INCOMA Research
Pramen: INCOMA Research / Retail Market Monitor
-man, čtk-

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.