Tržby Ahold loni navzdory špatným podmínkám na trhu vzrostly
Maloobchodní společnost Royal Ahold zaznamenala loni i přes nepříznivé podmínky na trhu, které jí donutily snížit dvakrát výhled hospodaření, růst tržeb. Třetí největší maloobchodní společnost na světě očekává zvýšení tržeb o 9,4 procenta na 72,83 miliardy eur, uvádí se v prohlášení firmy.
Společnost upozornila na to, že tržby na americkém trhu, odkud pochází 60 procent jejích příjmů, budou při srovnatelném počtu prodejen téměř stejné jako v roce 2001, možná o jedno procento vyšší. Obrat americké divize Foodservice by však měla v budoucnu podpořit nedávná akvizice obchodních řetězců Alliant a Bruno’s Supermarkets. Americká divize kromě dvou nově koupených firem zahrnuje supermarkety Stop & Shop a Bi-Lo.
V Evropě se tržby společnosti minulý rok zvýšily, v Latinské Americe však firma čeká prudký propad o téměř polovinu. Důvodem je pokles kurzu argentinského pesa a brazilského realu.
Firma Ahold v listopadu představila plán, který má obnovit důvěru investorů. Její akcie od ledna 2001 klesly o 60 procent. Hlavním cílem nového plánu je prodej neklíčového jmění a aktivit se slabým výkonem. Bližší detaily k plánu se očekávají 5. května, kdy firma zveřejní výsledky hospodaření za uplynulý rok.
V České republice vystupuje Ahold pod značkami Albert a Hypernova a s předloňskými tržbami téměř 30 miliard korun je největší domácí maloobchodní sítí. Celkem Ahold provozuje 9000 prodejen v 28 zemích světa, z toho v Evropě má přes 6500 prodejen.
-čtk-