Top 10 světových značek

6. 1. 2003 00:01

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

pořadí značka hodnota značky změna země zdůvodnění v roce 2002 (mld. USD) v % původu
1. Coca-Cola 69,64 +1 USA Stále ještě nejlepší značka na světě. Nárůst prodeje v rozvojových zemích kompenzuje nevalný úspěch nových výrobků jako Coca-Cola Light s citronem.
2. Microsoft 64,09 -2 USA Firma je i nadále vláčena po soudech, ovšem jejím hlavním problémem je stagnující prodej PC.
3. IBM 51,19 -3 USA Ještěže se IBM začalo věnovat službám, které zůstávají nejslibnějším segmentem technologického trhu.
4. GE 41,31 -3 USA Na hodnotě značky GE se podepsalo odstoupení Jacka Welche, ale i obavy z problémů velkých amerických podniků.
5. Intel 30,86 -11 USA Do celosvětového žebříčku značku dostal nápis „Intel Inside. Teď však musí čelit ostré konkurenci a mizerným příjmům z prodeje PC.
6. Nokia 29,97 -14 Finsko Stále ještě nejoblíbenější značka mobilních telefonů, ale celkové tržby z prodeje mobilů jsou nízké.
7. Disney 29,26 -10 USA Ušlé zisky snížením návštěvnosti zábavních parků po 11. září.
8. McDonald’s 26,38 +4 USA Kdo si ještě vzpomene na nemoc šílených krav? Celosvětová expanze pokračuje.
9. Marlboro 24,15 +10 USA Kultovní značka se snaží prohrané soudní procesy a prudce stoupající ceny cigaret kompenzovat rozšířením sortimentu a používáním značky i pro oblečení a další výrobky (tzv. merchandising).
10. Mercedes 21,01 -3 Německo Nejlepší značka luxusních aut. Levnější modely však utrpěly špatným hodnocením v médiích.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení