TNS Factum: Nejpřijatelnější je pro Čechy reklama na internetu
Češi jsou ze Středoevropanů poměrně tolerantní k přemíře reklamy. Nekompromisní postoj však zaujímají k reklamním letákům, které plní jejich poštovní schránky. Objemem těchto tiskovin se cítí obtěžováno 64 procenta lidí. V Maďarsku se přitom nad letáky ve schránce zlobí jen každý třetí člověk. Vyplývá to z průzkumu, který ve střední Evropě na konci loňského roku provedla agentura TNS Factum.
Ve všech zemích jsou lidé nejvíce nasyceni reklamou v televizi. V Polsku objem televizní reklamy vadí téměř 90 procentům populace. V České republice si na přemíru reklamy v televizi stěžuje “pouze” 72 procent dotázaných, tedy nejméně lidí ze všech sledovaných zemí.
Podstatné rozdíly jsou mezi státy při vnímání intenzity reklamy v rozhlase. Zatímco v České republice a na Slovensku si na přemíru této reklamy stěžuje 20 až 25 procent obyvatel, v Polsku je jich více než polovina a v Maďarsku více než 40 procent.
Nejpřijatelnější je pro Čechy reklama na internetu. Za intenzivní ji považuje pouze 11 procent Čechů, kteří mají na internet přístup.
Více než polovina české i slovenské populace požaduje od reklamy především pravdivost. Maďaři nejvíce dají na vtipnost, nápaditost a originalitu.
Více než 65 procent Čechů se také domnívá, že reklama je potřebná pro tuzemské hospodářství a 56 procent je přesvědčeno, že reklama zajišťuje pracovní místa. Zhruba 40 procent dotázaných v průzkumu uvedlo, že jim reklama usnadňuje nákupy. Jen 38 procent Čechů přitom přiznalo, že na základě reklamy nakupují. TNS Factum však dodává, že ve skutečnosti je procento lidí ovlivněných při nákupu reklamou mnohem vyšší. Lidé si totiž její vliv často neuvědomují anebo nejsou ochotni jej přiznat.
-čtk-