Světový cestovní ruch loni rostl i přes sklíčenou náladu

28. 1. 2003 00:01

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

TV Nova je průkopníkem nových trendů

TV Nova mění přístup k audiovizuální produkci. Zelené natáčení se stává standardem přinášejícím ekologické inovace.

Reklama
SDG

Cestovní ruch ve světě v minulém roce rostl i přes nevalný výhled globální ekonomiky a bombové útoky v Asii a Africe. Vyplývá to z předběžných údajů, které zveřejnila Světová organizace cestovního ruchu (OMT).
Počet příjezdů zahraničních turistů loni ve světě vzrostl o 3,1 procenta na 715 milionů a vůbec poprvé tak překonal 700milionovou hranici. „Cestovní ruch opět ukázal svou houževnatost,“ uvedla organizace, která na mezivládní úrovni zastupuje 139 států, na konferenci o cestovním ruchu v Madridu.
„S rokem 2002 můžeme být relativně spokojeni a pokud jde o rok 2003, můžeme být opatrně optimističtí,“ řekl generální tajemník organizace Francesco Frangialli.
V roce 2001 světová turistika vytvořila obrat 463,6 miliardy dolarů. Za minulý rok ale údaje pro srovnání ještě nejsou k dispozici. V roce 2001 počet turistických příjezdů klesl, poznamenaly jej zářijové útoky teroristů na Spojené státy v unesených civilních letadlech.
Loni měly na cestovní ruch negativní vliv útoky na Bali, v Keni a Tunisku. Efekt toho byl však lokální a měl krátké trvání, uvádí zpráva. Nejhorší dopad měl dubnový útok v severní Africe na tuniském ostrově Djerba, který loni snížil příjezdy zahraničních turistů do Tuniska o šest procent. Pro odvětví je však mnohem větší hrozbou slabý růst světové ekonomiky než strach z teroristických útoků, dodává zpráva OMT.
Na světové mapě cestovního ruchu zůstává na prvním místě Evropa, druhou příčku mají Asie a Tichomoří. Americké kontinenty jsou na místě třetím.
Příjezdy zahraničních turistů do Evropy loni vzrostly o 2,4 procenta na 411 milionů. Jde o 58 procent z celého světa. Asie zaznamenala růst příjezdů o téměř osm procent na 131 milionů, Ameriku postihl pokles příjezdů o 0,6 procenta na 120 milionů.

-čtk-

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Vítězné konfety se po roce opět snášejí na hlavy zástupců McCann Prague. Ti podruhé za sebou ovládli hlavní kategorii soutěže Agentura roku a celkem si ze slavnostního večera odnášejí šest trofejí. Nezávislou agenturou je Boomerang Communication, Nejlepším marketérem Kateřina Harris z řetězce Albert.

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.