Staropramen vstupuje na kanadský trh
V těchto dnech začíná distribuce piva Staropramen v několika kanadských městech. První dodávka čítá zhruba 220 hl lahvového piva. Pivo bude importováno a distribuováno společností OSBC, což je speciální prémiový tým firmy Labatt Canada. Labatt je od roku 1995 součástí pivovarské skupiny Interbrew, stejně tak jako od roku 2000 Pražské pivovary, výrobce piva Staropramen.
„Staropramen se bude prodávat v obchodech s pivními specialitami. Počítáme rovněž s podporou prodeje, pro kterou máme připraveny speciální POS materiály, chystáme tiskovou kampaň v trade magazínech, poté ochutnávky a po šesti měsících přijde na řadu on trade. Reklamní slogan zní „GET A TASTE OF PRAGUE“, uvedla pro M&M Simona Krautová
Ředitel exportu Pražských pivovarů Miroslav Jersák k tomu říká: „Testy, které předcházely rozhodnutí začít s exportem do Kanady naznačují, že Staropramen má velkou šanci na kanadském trhu prorazit. Jaké výše v tomto roce dosáhnou, nejsme zatím schopni odhadnout.“ Podle informací Hospodářských novin přitom za loňská tři čtvrtletí Pražské pivovary vyvezly do světa celkem asi 270 tisíc hektolitrů piva.
Staropramen je na exportních trzích řazen do skupiny piv „super prémiový originální import“, přičemž společnost Interbrew nyní značku Staropramen zařadila mezi svých šest globálních prémiových značek. Dalšími prémiovými značkami Interbrew jsou Stella Artois, Hoegaarden, Leffe, Beck’s a Bass Ale.
Informace o kanadském trhu:
– Spotřeba na hlavu je 67,5 l
– Nejoblíbenější typ piva je světlý ležák
– Nejprodávanější značky: Molson a Labatt Blue
– Rozdělení trhu: 45% Molson, 43% Labatt Brewing, 5 % Sleeman Brewing, 7% ostatní
-bob-