Rum Božkov ukončil svou historii rekordním prodejem
Loučení spotřebitelů s tradičním názvem tuzemský rum znamenalo pro Rum Božkov společnosti Stock Plzeň – Božkov nejúspěšnější rok za 55 let existence této značky. Celkem se v roce 2002 prodalo 5,244 milionu litrů Rumu Božkov, což představuje meziroční nárůst odbytu o 10,4 %. Od počátku letošního roku se Rum Božkov vyrábí pod názvem Božkov tuzemský.
Všichni čeští výrobci se od počátku nového roku musí vyrovnat s předpisy Evropské unie, podle nichž tuzemské rumy, vyráběné většinou z melasového či obilného lihu, nemají právo na označení rum. Takový název mohou podle pravidel EU nést jen produkty, jejichž základem je destilát z cukrové třtiny. Rozhodující výrobci tuzemského rumu, kteří jsou sdruženi v Unii výrobců lihovin, se již dohodli, že tato kategorie ponese nově druhové označení „tuzemák“. Ten se ve Stocku Plzeň vyrábí pod názvem Božkov tuzemský.
Rumu Božkov zasvětil Stock Plzeň – Božkov celý loňský rok a pro jeho příznivce připravil kampaň „Loučení s rumem 2002“. Ve spolupráci s renomovanými barmany byl sestaven speciální rozlučkový koktejl Rumpík, jehož základní složkou je právě Rum Božkov. Koktejl byl nabízen v restauracích, ale jeho receptura se objevila i na visačkách lahví Rumu Božkov. S Deníky Bohemia uspořádal Stock Plzeň – Božkov velkou soutěž o 55 tisíc korun, jejíž účastníci měli například správně seřadit historické etikety Rumu Božkov. V závěru roku pak společnost přišla se speciální limitovanou edicí posledních lahví Rumu Božkov.
Rum Božkov se ve Stocku Plzeň – Božkov vyráběl od roku 1948 a postupně se stal nejprodávanějším tuzemským rumem se zhruba 20% tržním podílem ve své kategorii a jen za posledních pět let se prodalo více než 20 milionů litrů. Tuzemský rum přitom tvoří zhruba pětinu celkové spotřeby lihovin v České republice.
-bob-