Lídr trhu si nemůže dovolit zůstat na místě. Kdybychom se nezměnili, tak si více než 5000 našich předplatitelů bude myslet, že kážeme vodu a pijeme víno.
Nová podoba časopisu Marketing & Media vznikla po třech letech existence tohoto titulu na trhu. Tedy v době, kdy se u čtenářů dostavují první příznaky únavy ze stále „stejné“ podoby časopisu. Ostatně tuto skutečnost potvrzuje i celá řada zahraničních studií.
Předtucha této skutečnosti byla hlavním důvodem, proč jsme v minulém roce provedli výzkum čtenářských preferencí a způsobu spotřeby našeho časopisu. Změny, ke kterým jsme se tedy rozhodli, odrážejí jak požadavky našich čtenářů, tak i zkušenosti, které jsme získali díky našemu členství v síti odborných časopisů o marketingové komunikaci NIMM.
I přes uvedené grafické změny však zůstáváme odborným titulem věnovaným marketingové komunikaci, které se budeme dokonce věnovat v ještě větším rozsahu než dosud. I nadále budeme přinášet aktuální informace o dění v oboru marketingové komunikace a médiích. Nově se však objevují některé rubriky a stránky. Tak například v rubrice Marketing bude každý týden jedna stránka komentovaných dat úzce souvisejících s marketingovou komunikací. V rubrice Reklama se objevuje nová rubrika Generation next, která představuje nejvýznamnější lidi světové reklamy. V rubrice Média je více témat souvisejících s marketingem mediálních koncernů. Zcela nově je postavena poslední dvoustrana a tak by bylo možné pokračovat ještě dlouho.
Nová grafická podoba časopisu stojí na dvou pilířích. Na snaze přiblížit časopis Marketing & Media titulům vydavatelské skupiny Economia, tedy Hospodářským novinám a Ekonomu, a na zkušenostech s grafickou podobou obdobně orientovaných zahraničních titulů.
Rok 2003, do kterého právě vstupujeme, bude jistě pro všechny nesmírně složitý. O to víc, že rok 2002 byl prvním rokem, v němž investice do reklamy nezaznamenaly růst, a je velmi sporné, jak ve výsledku dopadl. Zatímco zarytí optimisté tvrdí, že končil stagnací, zbytek se přiklání spíše k poklesu. Bude zajímavé sledovat, zda bude rok 2003 lepší. Ale k tomu budeme jistě potřebovat hodně štěstí a pracovitosti. Nechť je tedy obojího dostatek.
Hezký nový rok
Daniel Köppl
šéfredaktor