Prime Time prodává výběr z peoplemetrových dat
Společnost Prime Time nabízí od letošního roku možnost získat výběr z dat peoplemetrů, které měří sledovanost televizí. Společnost sdělila, že cena výběru je přitom výrazně nižší, než náklady na pořízení kompletních dat a software na jejich zpracování. Dosud mohli uživatelé proplemetrových dat tedy televize a agentury získat pouze kompletní denní výstupy měření sledovanosti.
Výběr z dat přitom představuje možnost získat určité informace o sledovanosti pro menší uživatele. Podle Prime Time by odběratelem výběru z peoplemetrů mohla být periodika, menší reklamní agentury, zadavatelé reklamy, PR agentury a další subjekty.
Podle dohody Prime Time s ATO mohou za poplatek získat přístup k dosud úzkostlivě ochraňovaným informacím o sledovanosti televize i subjekty, které nejsou předplatiteli zdrojových dat Asociace televizních organizací.
Úroveň přístupu k datům je logicky omezena, tomu však odpovídá i cena, která je podle Prime Time zlomkem nákladů na pořízení plných dat. Cena výběru z denních dat za měsíc činí podle množství informací od pěti do 80 tisíc korun. Běžní uživatelé dat, kteří získávají veškeré údaje, které peoplemetry naměří, přitom za úplná data platí řádově 150 tisíc korun měsíčně. Uživatelé si navíc musí pořídit software a najmout analytika, který je zpracovává.
Internetová aplikace umožní uživatelům získávat každodenně aktuální údaje s denním časovým odstupem.
-čtk-