Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Používání ADSL by podle Telecomu letos mohlo v ČR vynést 200 miliónů Kč

Redakce MAM28. 1. 2003

Používání služeb vysokorychlostního internetu přes telefon ADSL by letos mohlo v tuzemsku operátorům vynést až 200 milionů korun. V roce 2007 by pak všechny služby související s připojením na internet mohly přinést až devět miliard korun, vyplývá ze studie Českého Telecomu.
V ČR je v současnosti podle odhadů firmy zhruba 80.000 uživatelů internetu, kteří jsou potenciálními zákazníky ADSL. Největší skupinu tvoří současní uživatelé běžného vytáčeného připojení, bezdrátového připojení, připojení přes kabelovou televizi a pevných okruhů.
Telecom v současnosti o nabídce ADSL jedná s ostatními telekomunikačními operátory. Podle mluvčího Vladana Crhy se koncoví zákazníci ADSL dočkají nejdříve po 1. březnu. Nabídce uživatelům totiž musí předcházet dohoda s alternativními operátory o velkoobchodním modelu poskytování služby koncovým zákazníkům.
Definitivní návrh velkoobchodní nabídky Telecom zveřejní v únorovém telekomunikačním věstníku. Operátoři si v současnosti stěžují především na omezenou možnost využití služby a vysoké velkoobchodní ceny, které se promítnou i do cen pro koncové zákazníky. Velkoobchodní cena paušálu začíná na 989 Kč. Dalších 150 Kč by operátor zaplatil za pronájem koncových zařízení. K této ceně si operátoři budou připočítávat ještě marži a poplatek pro poskytovatele internetového připojení.
Podle Crhy koncept nabídky Telecomu vychází z modelů používaných v ostatních evropských zemích, například Německu, kde je nejvíce uživatelů ADSL, ve Francii či Belgii, kde připadá nejvíce přípojek na počet obyvatel.
Telecom chce v první fázi ADSL nabízet v Praze, Brně a Ostravě a poté dále rozšiřovat do dalších měst na základě poptávky zákazníků a operátorů. Na počátku bude zákazníkům dodávat i potřebná koncová zařízení, později během roku počítá s otevřením tohoto trhu. Všechna nabízená zařízení by ale měla kontrolovat laboratoř Telecomu.
Telecom chce ADSL nabízet v pěti variantách s rychlostmi od 192 do 1024 Kb/s pro stahování dat a do 256 Kb/s pro odesílání dat. Tradiční telefonní modemy přitom jsou schopny dosáhnout rychlosti maximálně 56 kb/s. Největší využití služby firma očekává pro přístup na internet a hraní počítačových her. Příbuzné technologie lze v budoucnu využít i pro nabídku interaktivní televize či videa na přání, práci doma či videokonference.
ADSL (Asymmetric Digital Subscriber Line) používá standardní telefonní linky pro vysokorychlostní datovou komunikaci bez negativního vlivu na stávající hlasové služby.

Počet uživatelů ADSL ve vybraných zemích (k 30. září 2002)

Rakousko 155.500
Belgie 441.300
Francie 882.000
Německo 2,800.000
Itálie 700.400
VB 419.400
Estonsko 24.100
Maďarsko 31.400
Rusko 14.000
Polsko 9.500

zdroj: Český Telecom
-čtk-

×

Novým výkonným ředitelem portálu Atlas je Jaroslav Bengl

Starší článek

V Rusku byla ukradena databáze šesti milionů uživatelů mobilů

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: T-Mobile

Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová

Počátkem dubna 2021 nastoupila na pozici manažerky externí komunikace Zuzana Svobodová, která bude zároveň zastávat funkci tiskové mluvčí. Ve své roli bude…
8. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

CSR ve firmách je trendem

Některé firmy v posledních letech kladou zvýšený důraz na aktivity spojené se společenskou odpovědností a dělají dobře. Svědčí o tom výsledky 11. ročníku…
8. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

Svaz obchodu a cestovního ruchu spustil kampaň proti potravinovým kvótám

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR) spouští kampaň proti zákonu k povinným kvótám na české potraviny. Úvahy o jejich zavedení se objevují už několik…
8. 4. 20218. 4. 2021
Lidé

Michal Malysa povede komunikaci společnosti Eurowag

V roli head of group communications bude řídit komunikaci skupiny na patnácti trzích. Do firmy přichází po čtyřech letech v Deloitte, kde byl zodpovědný za PR.
8. 4. 20218. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Marketing Packety v regionu střední a východní Evropy řídí Barbora Langer
Zlata Ulrichová přešla z Rohlik.cz do Billy, povede strategický marketing

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více