Obrat deseti největších řetězců na Slovensku loni stoupl o 37 %

20. 1. 2003 11:01

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Obrat desítky největších obchodních řetězců na Slovensku se loni zvýšil o 36,6 procenta na 68,7 miliardy slovenských korun. Informoval o tom Ľuboš Drahovský z agentury Terno.
Největší obrat zaznamenala za minulý rok společnost Tesco Stores SR. Té podle odhadu agentury stoupl obrat o 33,06 procenta na 16,5 miliardy korun. Na druhém místě skončilo Metro c&c Slovensko s obratem 10,9 miliardy Sk následované maloobchodní sítí Billa s osmi miliardami korun.
V případě posuzování spotřebních družstev Jednota jako jedné společnosti by tato síť pod hlavičkou centrály Coop Jednota Slovensko zaznamenala loni suverénně nejvyšší obrat téměř 30 miliard Sk při meziročním růstu o 12,7 procenta.
O 19 na 41 stoupl loni počet hypermarketů, jejichž prodejní plocha činí úhrnem kolem 225.000 metrů čtverečních. V zemi bylo ke konci roku více než 200 supermarketů, což je o čtvrtinu více než v závěru roku 2001.

Největší obchodní řetězce na Slovensku podle ročního obratu v miliardách Sk:
Firma – Obrat / Index růstu 2002/2001
1. Tesco Stores SR, a.s. – 16,5* / 133,06
2. Metro c&c Slovensko, s.r.o – 10,9 / 132,92
3. Billa, s.r.o – 8,0* / 129,03
4. Kaufland SK, v.o.s. – 7,0* / 184,21
5. Carrefour Slovensko, a.s. – 6,5 / 162,50
6. Ahold Retail Slovakia, a.s. – 4,5* / 500,00
7. M-Market, a.s. – 4,4 / 122,22
8. Prima Zdroj Holding, a.s. – 4,1 / 100,00
9. bauMax SR, s.r.o – 3,7* / 132,14
10.Labaš – 3,1 /124,00
* odhad agentury Terno

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.