Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Novým ředitelem Slovenské televize zvolen Richard Rybníček

Redakce MAM15. 1. 2003

Slovenský parlament zvolil novým ústředním ředitelem Slovenské televize odstupujícího šéfa soukromé TV Joj Richarda Rybníčka. V tajném hlasování ho ve 150členné sněmovně podpořilo 125 zákonodárců, a je tudíž jasné, že byl favoritem vládní koalice i opozice.
“Jsem přesvědčen o tom – po analýze, kterou jsem si udělal -, že uvnitř televize jsou zdroje pro její fungování,” řekl nový šéf televize novinářům krátce po svém zvolení. Rybníček chce zejména snížit náklady STV, “protože jsou neúměrně vysoké”, a bude se snažit prosadit přijetí zákona o veřejnoprávních organizacích, který by určil jejich postavení, kontrolu i hospodaření. Plánuje také prosadit zvýšení koncesionářských poplatků a zachovat současný tříprocentní podíl reklamy na celkovém čase vysílání.
Rybníček dále uvedl, že nemá vzor v žádné konkrétní zahraniční veřejnoprávní televizi, ale má představu, že takovouto velkou instituci lze dál řídit pouze prostřednictvím finančních toků, jasným hospodařením a jeho jasnou kontrolou. Nový model fungování STV, s nímž přichází, je ale podle něj podobný i dalším veřejnoprávním televizím. Chce totiž změnit kanál STV1 na stanici rodinného typu a druhý kanál bude plnit zejména veřejnoprávní povinnosti a bude zaměřen na specifické okruhy diváků.
K zásadní, velké stabilizaci televize, která je nyní zadlužena a potýká se s finančními problémy, by mělo podle Rybníčka dojít do dvou let; první změny by tak mohli diváci postřehnout v průběhu roku nebo roku a půl. Cílem nového šéfa STV je také, aby po dvou až třech letech televize hospodařila již s vyrovnaným rozpočtem.
Rybníček zatím neoznámil, které lidi si vybere za své nejbližší spolupracovníky, nicméně již dříve uvedl, že v případě zvolení nepočítá s dosavadním vedením televize.
Do konkurzu na ředitele se přihlásily téměř čtyři desítky zájemců. Vyhlášen byl po odvolání dosavadního šéfa televize Milana Materáka kvůli údajně příliš velkorysé kolektivní smlouvě, kterou podepsal. Materákovi kritici argumentovali zejména “zlatými padáky” v podobě vysokého odstupného pro zaměstnance a management televize.
Richard Rybníček do TV Joj – původně sesterské televize české Novy – nastoupil letos po jejím založení. Před tím pracoval v nevládním Institutu pro veřejné otázky a působil i v bratislavské odbočce ČTK.

-čtk-

×

Policie loni odhalila pirátské nahrávky v hodnotě 121 mil. Kč

Starší článek

Do správy domén .cz pronikne na podzim konkurence

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Reddit

Reddit se raduje a roste. Prodejem akcií vybral 7,8 miliardy korun

Sociální síť si získala i díky kauze okolo akcií GameStop pozornost investorů, vybrala od nich 7,8 miliardy korun. Potřebujete něco vysvětlit, jako by…
1. 3. 202126. 2. 2021
Marketing

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více