Nestlé koupí výrobu zmrzliny od cateringové společnosti Mövenpick

23. 1. 2003 09:01

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

TV Nova je průkopníkem nových trendů

TV Nova mění přístup k audiovizuální produkci. Zelené natáčení se stává standardem přinášejícím ekologické inovace.

Reklama
SDG

Švýcarská potravinářská společnost Nestlé koupí od jiné švýcarské firmy Mövenpick výrobu zmrzliny. Nestlé sice finanční podmínky transakce nesdělila, už delší dobu se ale snaží v tomto odvětví konkurovat britsko-nizozemské firmě Unilever.
Tržby za prodej výběrových značek zmrzliny se v Mövenpicku pohybují kolem 300 milionů franků ročně, což je asi 220 milionů dolarů. Většinu tržeb ale podnik generuje v zahraničí, a to díky licencím. Nestlé jako největší potravinářská společnost na světě se bude snažit také o další akvizice v tomto odvětví.
Stejně jako ve Švýcarsku je Mövenpick prodán také v Německu, Norsku, Švédsku, Finsku, Egyptě a v Saúdské Arábii. Kontrakt se nicméně netýká aktivit Mövenpicku na Novém Zélandě. Mluvčí Nestlé ale podotkl, že výroba zmrzliny je dost roztříštěná a pokud tedy podnik k nějaké akvizici sáhne, půjde jen o malý kontrakt.
Největším trhem pro prodej zmrzliny je pro Mövenpick Německo, kde už Nestlé získala výrobce zmrzliny Schöller Holding. Schöller už měl exkluzívní licenci k prodeji zmrzliny Mövenpick. Nestlé si svým krokem výrazně upevní pozici v odvětví, kterou posílila už v roce 2001 převzetím značky Haagen-Dazs v USA a Kanadě.
Nestlé loni prohlásila, že svou výrobu zmrzliny v USA sloučí s americkou zmrzlinářskou „jedničkou“ Grand Ice Cream společnosti Dreyer. Americké regulační orgány návrh na sloučení stále ještě projednávají, mluvčí Nestlé Francois Perroud však řekl, že nevidí důvod, proč by mělo být sloučení zablokováno.

-čtk-

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Vítězné konfety se po roce opět snášejí na hlavy zástupců McCann Prague. Ti podruhé za sebou ovládli hlavní kategorii soutěže Agentura roku a celkem si ze slavnostního večera odnášejí šest trofejí. Nezávislou agenturou je Boomerang Communication, Nejlepším marketérem Kateřina Harris z řetězce Albert.

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.