Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Největší evropská síť elektro zboží Euronics se rozšiřuje

Redakce MAM17. 1. 2003

Největší evropská síť prodejců elektro zboží Euronics pronikla nově i na polský a švédský trh. Členy sdružení Euronics se stala polská firma Avans Polska a švédská společnost Hemma Sweden. Komunikační strategie pro polský trh je založena na televizní a rozhlasové reklamě a měsíční leták je distribuován v nákladu čtyř milionů kusů.
Avans Polska je jedním z předních elektrospecialistů v Polsku. Sídlo společnosti je ve Varšavě. Skupina byla založena v roce 1998 pěti nezávislými polskými nákupními skupinami a v roce 2001 realizovala maloobchodní obrat v celkové výši 390 milionů euro. S více než 600 obchody v městech s více než 60.000 obyvatel pokrývá celý sortiment elektro od domácích elektrospotřebičů po spotřební elektroniku.
Švédský specialista na bílou techniku
Hemma (švédský výraz pro „domov“) je druhým největším elektrospecialistou na švédském trhu domácích elektrospotřebičů. Ve své zemi je nejrychleji rostoucí maloobchodní skupinou za poslední tři roky s celkovým obratem 2 miliardy švédských korun (222 milionů euro) v roce 2001.
Společnost se do dnešní podoby transformovala v roce 2000, když navázala na 14 let fungující sdružení elektroprodejců, které zastřešoval nákupní řetězec Sparman. Zpočátku spolupracovalo na společné marketingové strategii 40 obchodů.
Rok 2000 přinesl nejen nové jméno, ale i nový design a společnou marketingovou komunikaci prostřednictvím zákaznického magazínu Omtanke (švédský výraz por „péči“). Ten je vydáván v nákladu dvou milionů kusů devětkrát ročně.
Na severu Evropy má Euronics zastoupení už v Dánsku, Estonsku a Norsku.
Posílení pozic v Holandsku
Holandský člen sdružení Euronics, firma United Retail Groesp z Huizenu, posílil svoji pozici na nizozemském trhu s elektrospotřebiči. Převzal totiž akcie společnosti Elektro Vakman, čímž se stal největším hráčem na místním trhu. Elektro Vakman je maloobchodní organizace s 240 obchody a obratem 150 milionů euro. Po této akvizici bude United Retail Groep disponovat potenciálem 600 obchodů a obratem 550 milionů eur.
Od začátku roku 2003 se tak změnily tržní podíly nákupních svazů, United Detail Grep bude mít 50%, společnost EP 15% a síť Expert 35%.

EURONICS je největší evropská maloobchodní skupina prodávající výrobky spotřební elektroniky pro domácnosti, komunikační elektroniky a domácích spotřebičů. EURONICS sdružuje ve 22 zemích Evropy přes 9000 prodejen, které ročně obslouží na 451 milionů zákazníků. Uskupení vzniklo v roce 1990 v pěti zemích Evropy. Za dvanáct let svého působení na trhu se stal EURONICS evropským lídrem, přičemž v roce 2001 dosáhl společného obratu přes 8,5 miliardy eur.

Společnost EURONICS ČR, která v současnosti organizuje síť 130 elektroprodejen na území České republiky, se jako první společnost ze zemí střední a východní Evropy stala na podzim roku 1999 členem sdružení EURONICS International. Největším vlastníkem společnosti EURONICS ČR je firma HP TRONIC Zlín.

-bob-

×

Změny ve společnosti DomiCall

Starší článek

Novým ředitelem českého Carrefouru bude Dominique Clauet

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Portu

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více