Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Microsoft dá za urovnání kalifornských žalob přes miliardu USD

Redakce MAM13. 1. 2003

Americká softwarová společnost Microsoft zaplatí až 1,1 miliardy dolarů za urovnání žalob, jež podali kalifornští zákazníci, kteří obvinili společnost ze zneužívání pozice na trhu. Oznámila to v noci na sobotu firma.
Právní zástupce žalobců uvedl, že peníze budou poskytnuty až 13 milionům kalifornských firem a spotřebitelů ve formě poukazů na nákup počítačů a software, a to včetně produktů konkurenčních firem. Nárok na poukazy budou mít zákazníci, kteří nakoupili programy Windows, Excel nebo Word v období od 18. února 1995 do 15. prosince 2001.
Kalifornské žaloby byly největší svého druhu proti společnosti Microsoft, která čelí podobným žalobám i v dalších státech. Urovnání žalob bude ještě muset schválit soud v San Franciscu. Po konečném schválení budou mít zákazníci čtyři měsíce na využití svého práva na poukazy.
Pokud nároky nedosáhnou 1,1 miliardy dolarů, budou dvě třetiny z ušetřené částky věnovány kalifornským školám na nákup počítačového zařízení a služeb. Zbývající třetinu si ponechá společnost Microsoft.
Zpráva o urovnání kalifornských žalob se objevila krátce poté, co soudce J. Frederick Motz odmítl zamítnout žaloby proti Microsoftu ze strany společnosti Sun Microsystems a dalších dvou softwarových firem, které se rovněž týkají protikonkurenčního jednání tohoto softwarového gigantu.
Motz se minulý měsíc přiklonil na stranu Sun Microsystems, když uvedl, že vydá předběžné nařízení, na jehož základě bude muset Microsoft do svého operačního systému Windows zakomponovat programovací jazyk Java firmy Sun.

-čtk-

×

Na on-line dotazy neodpovídá třetina stavebních spořitelen

Starší článek

Automobily Škoda byly loni nejprodávanější ve třech třídách

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Ogilvy

Ondřej Obluk vedle Ogilvy nově řídí i agenturu VMLY&R

V agenturách sítě WPP dochází k další změně. Vedení tuzemské VMLY&R od začátku března přebírá šéf Ogilvy Ondřej Obluk. Dosavadní CEO…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Po téměř třech dekádách kariéry fotoreportéra pro mediální dům přichází Dan Materna do společnosti Czech Photo. Bude fungovat jako manažer největší…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Partnerem společnosti Kogi CON, která se specializuje na měření a transformace firemních kultur, se stal Pavel Kuhn, jenž pomáhal rozvoji…
1. 3. 20211. 3. 2021
Marketing

Goodkin zajistí marketing skupiny Assa Abloy pro střední a východní Evropu

Tříkolové výběrové řízení probíhalo od května, účastnilo se ho pět agentur. Goodkin díky vítězství strategicky a kreativně povede…
1. 3. 20211. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo
Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více