Malajské úřady zakázaly reklamu s Bradem Pittem proto, že nevypadá dostatečně asijsky. Toyota si vybrala hollywoodského herce k propagaci svého modelu po celé Asii, avšak malajské úřady se domnívají, že jde o urážku všech Asiatů. „Proč musíme využívat jejich tváře v našich reklamách? Nejsou naši lidé dostatečně pohlední?“ ptá se ministr malajské vlády Zainuddin Maidin. Zákaz je reakcí na rostoucí počet reklam promítaných v Asii, ve kterých vystupují zahraniční celebrity. Ty si takto chtějí vydělat a nepřijít o dobrou hereckou reputaci ve svých zemích. Catherine Zeta-Jones se například objevila v reklamách na Alfu Romeo, Castrol zase vsadil na Davida Beckhama poté, co z výzkumu vyplynulo, že ho 80 % Thajců, Vietnamců a Číňanů považuje za dostatečně dobrý důvod ke koupi motorového oleje. gs
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).