Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Lidé stále méně kupují banány, pomeranče a mandarinky

Redakce MAM22. 1. 2003

Lidé v České republice stále méně kupují jižní ovoce jako banány, pomeranče a mandarinky a více dávají přednost ovoci mírného pásma, například jablkům, hroznovému vínu, broskvím, švestkám. Zatímco ještě v roce 1997 jeden Čech spotřeboval více než 13 kilogramů banánů, loni to bylo o 25 procent méně. Informoval o tom tajemník Ovocnářské unie ČR Martin Ludvík.
Obdobný trend zaznamenal český trh i u mandarinek a pomerančů. Ještě před šesti lety jich na jedno člověka připadalo 12,6 kilogramu za rok, loni to bylo 14 procent méně. Naopak jablek snědl v roce 1997 jeden Čech v průměru necelých 20 kilogramů. Pak však spotřeba vzrostla téměř o pětinu na 23 kilogramů, kde se drží až dosud.
Důvodem poklesu u jižního ovoce není podle Ludvíka cena, která se například u banánů v dovozních cenách stále pohybuje od 14 do 16 korun za kilogram. “Lidé se po otevření trhu v roce 1990 spíše jižního ovoce nabažili a nyní se postupně vrátili k jablkům a jiným ovocným druhům,” míní Ludvík. Celková spotřeba čerstvého ovoce se totiž v posledních letech nijak radikálně nezvýšila a stále se pohybuje od 72 do 75 kilogramů na osobu a rok.
Vedle jablek vzrostla zhruba o polovinu spotřeba broskví a švestek. Snad nejradikálněji Češi zvedli poptávku u vinných hroznů, kterých začátkem 90. let snědli jen asi 1,2 kilogramu ročně a nyní se roční spotřeba pohybuje od 2,5 do tří kilogramů.
Ve srovnání se zeměmi EU je spotřeba ovoce v ČR stále nízká. V EU se spotřeba pohybuje mezi 110 až 116 kilogramy na obyvatele a rok. Nadprůměrné množství ovoce na osobu se sní v Řecku (184 kg), Itálii (141 kg), Belgii a Lucembursku (138 kg), Nizozemsku (130 kg). Naopak ve Velké Británii se spotřeba pohybuje kolem 62 kilogramů a v Dánsku okolo 66 kilogramů.

-čtk-

×

CME vydá případné peníze od ČR na akvizice na východě

Starší článek

Vysílací rada zastavila správní řízení s rádiem Frekvence 1

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více