Koření Kotányi pomohla východní Evropa

30. 1. 2003 15:01

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Rakouský výrobce koření Kotányi měl loni rekordní tržby. Vykázal obrat 73,4 milionu eur. To je o téměř patnáct procent (14,7 %) více než v roce 2001. Firmě podle manažera Erwina Kotányiho pomohla expanze do zemí střední a východní Evropy. Dceřiné společnosti v tomto regionu se totiž na celkovém obratu podílely 40 procenty.
Tržby v této oblasti stouply o 27,6 procenta na 31,1 milionu eur. V samotném Rakousku přitom obrat stoupl jen o sedm procent – na 39,6 milionu eur. V Maďarsku se tržby díky akvizici firmy Marke Rozi Horvath zdvojnásobily. Podíl společnosti na místním trhu stoupl na 65 procent.
Firma je z velké části rodinným podnikem, Jen čtvrtina patří firmě Saline Austria AG.
Na rakouském trhu má Kotányi dominantní postavení. Na trzích střední a východní Evropy zaujímá první nebo druhou pozici.
Společnost vznikla v roce 1881 v Maďarsku. O pět let později přesídlila do Vídně. Dva roky po pádu železné opony se usadila v Maďarsku odkud pronikla na další východoevropské trhy – do Česka, Polska, Slovinska, Rumunska, Chorvatska, Bulharska, Ruska a také na Slovensko. Později aktivity rozšířila i na Srbsko, Bosnu a Hercegovinu a Ukrajinu.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.