Rakouský výrobce koření Kotányi měl loni rekordní tržby. Vykázal obrat 73,4 milionu eur. To je o téměř patnáct procent (14,7 %) více než v roce 2001. Firmě podle manažera Erwina Kotányiho pomohla expanze do zemí střední a východní Evropy. Dceřiné společnosti v tomto regionu se totiž na celkovém obratu podílely 40 procenty.
Tržby v této oblasti stouply o 27,6 procenta na 31,1 milionu eur. V samotném Rakousku přitom obrat stoupl jen o sedm procent – na 39,6 milionu eur. V Maďarsku se tržby díky akvizici firmy Marke Rozi Horvath zdvojnásobily. Podíl společnosti na místním trhu stoupl na 65 procent.
Firma je z velké části rodinným podnikem, Jen čtvrtina patří firmě Saline Austria AG.
Na rakouském trhu má Kotányi dominantní postavení. Na trzích střední a východní Evropy zaujímá první nebo druhou pozici.
Společnost vznikla v roce 1881 v Maďarsku. O pět let později přesídlila do Vídně. Dva roky po pádu železné opony se usadila v Maďarsku odkud pronikla na další východoevropské trhy – do Česka, Polska, Slovinska, Rumunska, Chorvatska, Bulharska, Ruska a také na Slovensko. Později aktivity rozšířila i na Srbsko, Bosnu a Hercegovinu a Ukrajinu.
-čtk-