Kampaň o EU chce oslovit lidi nevyhledávající aktivně informace

14. 1. 2003 00:01

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

O2 a Air Bank prohlubují spolupráci s platformou Unity

Věrnostní platforma Unity navazuje na dřívější spolupráci O2 a Air Bank, do budoucna se přidají další společnosti ze skupiny PPF.

Reklama
SDG

Informační kampaň k červnovému referendu o vstupu České republiky do EU se soustředí například na starší občany, ženy v domácnosti a lidi žijící na venkově. „Doposud se totiž informace o Evropské unii dostávaly především k obyvatelům větších měst a mladým lidem, kteří běžně pracují s internetem a aktivně pátrají po informacích,“ řekla ředitelka odboru komunikační strategie ministerstva zahraničí Jana Adamcová.
Ministerstvo zahraničí má proto v plánu působit větší měrou v regionech. V České republice nyní funguje 17 regionálních evropských informačních center. „Jejich činnost koordinujeme s kraji a městy. Pro následující rok a půl chceme rozšířit tuto síť tak, aby v každém kraji bylo alespoň jedno regionální informační středisko a tři městská evropská informační centra,“ vysvětlila novinářům Jana Adamcová. Velkému zájmu se tato regionální střediska podle Adamcové těší například na Olomoucku.
Všechna ministerstva měla za úkol vypracovat přehled klíčových problémů různých cílových skupin, tedy konkrétních věcí, které se dotknou lidí v jednotlivých rezortech. „Ministerstva sama nejlépe ví, jaký obsah jednotlivým cílovým skupinám sdělovat. Navíc dobře znají nejdůležitější organizace svého rezortu, jako je třeba agrární komora, potravinářská komora, svaz měst a obcí a podobně,“ řekla Adamcová.
Podklady ministerstev budou organizátoři kampaně studovat ještě další týden nebo 14 dní. Poté budou teprve schopni sdělit přesnější obsah kampaně. V tomto týdnu by měli z asi deseti návrhů vybrat heslo celé informační akce. Viditelně by se kampaň měla projevit ve formě billboardů a spotů nejdříve v březnu nebo dubnu. Vyvrcholit má až zhruba ve druhé polovině května.
Hlavní důraz klade ministerstvo zahraničí na neutrální vyznění kampaně. Měla by upozorňovat také na úskalí, která může přinést členství v unii. „I odpůrce vstupu do Evropské unie by si v tomto projektu měl najít své informace. Chceme dát občanům komplexní informace, aby se mohli rozhodnout pozitivně nebo negativně,“ připomněl mluvčí ministerstva zahraničí Karel Borůvka.
Celá kampaň přijde na 200 milionů korun. Z toho deset až 20 procent bude věnováno na prezentaci ČR v členských zemích Evropské unie. Česká republika by se zde měla představit jako kandidát připravený na vstup.
Polovina ze zbylých peněz bude investována do nákupu reklamních ploch, vysílacího času v rozhlase a televizích, financování regionálních projektů, bezplatné informační linky (800 200 200) a internetového serveru (www.euroskop.cz). Druhou část hodlá ministerstvo využít k podpoře projektů do dvou milionů korun. Tyto peníze poplynou do regionálních evropských středisek, neziskového sektoru, případně na jiné jednorázové projekty. Neziskové organizace se mohou hlásit se svými náměty do 24. ledna.
Referendum, v němž se občané budou moci vyjádřit ke vstupu České republiky do Evropské unie, se má konat 15. a 16. června. O vstupu své země do unie budou hlasovat také obyvatelé ostatních kandidátských států.

-čtk-

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.