Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Japonské firmy Konica a Minolta se dohodly na sloučení

Redakce MAM7. 1. 2003

Japonští výrobci fotografických materiálů a přístrojů Konica a Minolta se dohodli na sloučení aktivit. Firmy se totiž marně snaží o to, aby si zajistily pevné místo na trhu digitální fotografie, a proto se chtějí zaměřit na výrobu kancelářského vybavení.
Obě firmy ve sdělení uvedly, že do roku 2005 sníží počet zaměstnanců asi o 4000 lidí z nynějšího stavu 38.500 pracovníků. Ke sloučení aktivit dojde během srpna a do března 2006 by chtěla mít sloučená holdingová skupina tržby asi 1,3 bilionu jenů. Zisk by měl na provozní úrovni v té době činit aspoň 150 miliard jenů.
Konica je třetím největším výrobcem fotografických materiálů na světě, zatímco Minolta je předním výrobcem fotoaparátů. Firmy už mají uzavřenou dohodu o spolupráci, která se týká jak dodávek kopírovacích zařízení, tak tonerů.
Obě firmy se v budoucnu chtějí věnovat kancelářským výrobkům, tedy artiklu, který se už teď na tržbách Minolty podílí významnou měrou. Prodeji kancelářské techniky se ale stále více věnuje také Konica, která má za jejich prodej vyšší tržby než za prodej filmů a dalšího fotografického materiálu.
Sloučená firma bude přesto mnohem menší než společnost Canon, což je největší výrobce kancelářských přístrojů v Japonsku. Tržby nové firmy budou proti tržbám Canonu sotva třetinové a budou se pohybovat zhruba kolem dvou třetin tržeb společnosti Ricoh. To je v Japonsku druhý největší výrobce kancelářských přístrojů.
Trh ocenil snahy obou firem příznivě a jejich akcie vyrazily vzhůru. Minolta si v jednu chvíli připsala přes devět procent, zisky ale neudržela a nakonec uzavřely růstem o 1,52 procenta na 536 jenů. Konica “vyskočila” o čtyři procenta na sedmiměsíční maximum 905 jenů, nakonec ale uzavřela se ztrátou o 0,8 procenta na 864 jenů.

-čtk-

×

Ve vedení KB bude za komunikaci odpovídat Adámek, mluvčí zůstává

Starší článek

Koncem ledna začne v Brně vycházet nový deník Večerní Brno

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více