Hudební řetězce v USA spustily prodej hudby přes internet

28. 1. 2003 00:01

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

Maloobchodní řetězce v USA spustily prodej hudby přes internet. Od tohoto kroku si slibují hlavně to, že se jim podaří alespoň částečně vypořádat s hudebním pirátstvím, které bují dál, navzdory tomu, že už neexistuje portál Napster.
Nová služba funguje prostřednictvím společného podniku, který založily největší hudební řetězce. Je to Best Buy, Tower Records, Hastings Entertainment, Trans World Entertainment, Wherehouse Entertainment a Virgin Entertainment Group.
Hudební průmysl v poslední době pociťuje rostoucí tlak i ze strany maloobchodních řetězců jako je Wal-Mart Stores. Ten totiž ceny hudebních nosičů tlačí dolů. Wherehouse Entertainment minulý týden v úterý vyhlásil už druhý bankrot za méně než deset let a má v úmyslu uzavřít asi 120 obchodů.
Problémy, s nimiž se potýká hudební průmysl přinutily třeba i řetězec Best Buy, aby začátkem měsíce uzavřel 107 obchodů. Svou strategii bude muset přehodnotit i společnost Musicland, která je součástí řetězce Best Buy.
Společný podnik, který bude šířit digitální hudbu, obchodům umožní mimo jiné i to, že budou moci lépe konkurovat a nabídnout nové služby šité zákazníkům na míru. Někteří pozorovatelé tvrdí, že z 1000 obchodů s hudebními nosiči jich letos v USA skončí až 500. Důvodem jsou klesající tržby.
Odborníci ale zároveň podotýkají, že některé řetězce si pod sebou samy podřezávají větev, protože prodávají zařízení, které umožní hudbu kopírovat a hudební pirátství jen podporují. Některé řetězce totiž prodávají přehrávače MP3 a zapisovací mechaniky do počítačů.

-čtk-

Redakce MAM

Další zajímavé čtení