Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Hudební řetězce v USA spustily prodej hudby přes internet

Redakce MAM28. 1. 2003

Maloobchodní řetězce v USA spustily prodej hudby přes internet. Od tohoto kroku si slibují hlavně to, že se jim podaří alespoň částečně vypořádat s hudebním pirátstvím, které bují dál, navzdory tomu, že už neexistuje portál Napster.
Nová služba funguje prostřednictvím společného podniku, který založily největší hudební řetězce. Je to Best Buy, Tower Records, Hastings Entertainment, Trans World Entertainment, Wherehouse Entertainment a Virgin Entertainment Group.
Hudební průmysl v poslední době pociťuje rostoucí tlak i ze strany maloobchodních řetězců jako je Wal-Mart Stores. Ten totiž ceny hudebních nosičů tlačí dolů. Wherehouse Entertainment minulý týden v úterý vyhlásil už druhý bankrot za méně než deset let a má v úmyslu uzavřít asi 120 obchodů.
Problémy, s nimiž se potýká hudební průmysl přinutily třeba i řetězec Best Buy, aby začátkem měsíce uzavřel 107 obchodů. Svou strategii bude muset přehodnotit i společnost Musicland, která je součástí řetězce Best Buy.
Společný podnik, který bude šířit digitální hudbu, obchodům umožní mimo jiné i to, že budou moci lépe konkurovat a nabídnout nové služby šité zákazníkům na míru. Někteří pozorovatelé tvrdí, že z 1000 obchodů s hudebními nosiči jich letos v USA skončí až 500. Důvodem jsou klesající tržby.
Odborníci ale zároveň podotýkají, že některé řetězce si pod sebou samy podřezávají větev, protože prodávají zařízení, které umožní hudbu kopírovat a hudební pirátství jen podporují. Některé řetězce totiž prodávají přehrávače MP3 a zapisovací mechaniky do počítačů.

-čtk-

×

Český Mobil začal nabízet majitelům Oskaret GPRS

Starší článek

Také Stratosféra se domluvila s Mediaprintem

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více