Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Expanze hypermarketů v České republice zpomaluje

Redakce MAM23. 1. 2003

Expanze hypermarketů v ČR zpomaluje. Potvrzují to výsledky výzkumu, který realizovaly společnosti Incoma a GfK. Zatímco v roce 2000 se plocha hypermarketů v ČR zvýšila o 190 tisíc metrů čtverečních a v roce 2001 o 100 tisíc m2, loni to bylo již jen 75 tisíc m2, sdělil František Diviš z Incomy. K 1. lednu byla celková prodejní plocha hypermarketů 635 tisíc m2. Pro letošní rok předpokládá Incoma otevření dalších 15 hypermarketů.
Hypermarkety se staly hlavním nákupním místem českých domácností. Celkem 127 velkoplošných prodejen realizovalo loni obrat přesahující 85 miliard Kč.
Ve vybavenosti jednotlivých oblastí hypermarkety a nákupními centry existují podle Incomy značné rozdíly. Trh v Moravskoslezském či Ústeckém kraji je již velmi nasycený a jen s velkými problémy přijímá nové projekty. Naproti tomu nabídka velkoprodejen v jižních Čechách či na Vysočině je několikanásobně nižší. Nejvyšší prodejní plochu mají hypermarkety v okresu Ústí nad Labem (239 m2), následuje Hradec Králové se 185 m2, Ostrava se 177 m2, Pardubice se 145 m2. Nad 100 m2 má ještě okres Mladá Boleslav, a to 131 m2, Teplice 121 m2 a Opava s 102 m2. Naopak dvě desítky okresů hypermarket zcela postrádají. Z měst je na tom nejlépe Mladá Boleslav.
Roste průměrný počet obchodů a provozoven služeb v nákupních centrech. Již 14 center má více než 50 prodejen. V rámci nákupních center v současnosti funguje více než dva a půl tisíce provozoven. Maloobchod sice dominuje, ovšem proti předchozímu roku zaznamenaly loni největší relativní nárůst zábavní a stravovací jednotky. Sílí také tendence k výstavbě nákupních center blíž zákazníkům, tedy blíž centrům městských aglomerací.

-čtk-

×

Lego vyhrálo v Číně přelomový případ autorských práv

Starší článek

Nestlé koupí výrobu zmrzliny od cateringové společnosti Mövenpick

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Video: Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Clio Entertainment Awards jsou po roční přestávce otevřené pro přihlášky

Po „pauze“ v loňském pandemickém roce přijímá přihlášky soutěž pro marketingové projekty z filmového, televizního a herního průmyslu.
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Bank of America využije virtuální realitu k zaměstnaneckým lekcím

Po několika letech a miliardách investovaných dolarů ze strany velkých hráčů do vývoje VR, se konečně začínají tyto zařízení více prosazovat.
7. 3. 20217. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více