Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Dostál a Mikeš o zvýšení limitu reklamního času ČT

Redakce MAM21. 1. 2003

Zvýšení denního limitu reklamního času v České televizi z jednoho na tři procenta vysílacího času, jak předpokládá návrh ministerstva kultury, by pomohlo při financování veřejnoprávní televize. Shodli se na tom ministr Pavel Dostál s ředitelem Asociace komunikačních agentur Jiřím Mikešem.
Česká televize je podle údajů agentury ArboMedia, která prodává reklamní čas ČT, jedinou veřejnoprávní televizí v Evropě, která na reklamu může věnovat jen jedno procento vysílacího času. V jedné hodině smí ČT odvysílat maximálně deset procent reklamního vysílání. Nesmí reklamou přerušovat pořady. Vyprodanost reklamního času na ČT se pohybuje kolem 89 procent. Komerční televize mohou vysílat reklamu 15 procent celkového vysílacího času a v jedné hodině může podíl reklamy dosáhnout 20 procent.
ČT má podle stejného zdroje také téměř nejpřísnější omezení reklamního vysílání v celé Evropě. Hůř je na tom jen finská veřejnoprávní televize, která reklamu nesmí vysílat vůbec. Speciální omezení reklamy platí také ve veřejnoprávní německé televizi. Méně než deset procent celkového vysílacího času smí reklamou zaplnit veřejnoprávní televize jen v Rakousku (2,9 procenta) a Itálii (čtyři procenta). Desetiprocentní limit má veřejnoprávní televize ve Francii, Maďarsku a Irsku. Ve Velké Británii je limit 11,7 procenta. Stejné limity jako české komerční televize, tedy 15 procent celkového vysílacího času, mají veřejnoprávní televize například v Belgii, Dánsku, Nizozemsku, Polsku, Chorvatsku, Rumunsku, Slovinsku či Španělsku.
Podle dřívějších odhadů vedení ČT by zvýšení limitu reklamy z procenta na tři přineslo do rozpočtu ČT ročně asi 250 miliónů korun. V roce 2001 tvořily 64,8 procenta příjmů České televize koncesionářské poplatky, z kterých ČT získala 2,945 miliardy korun. Příjmy z prodeje reklamního času činily 957 miliónů korun a dalších téměř 700 miliónů představovaly příjmy ze sponzoringu, teleshoppingu či prodeje služeb.

-čtk-

×

Leo Burnett získal miliardový Philips

Starší článek

Jubilejní Febiofest nabídne v Česku a na Slovensku 850 projekcí

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více