Dostál a Mikeš o zvýšení limitu reklamního času ČT

21. 1. 2003 08:01

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

Zvýšení denního limitu reklamního času v České televizi z jednoho na tři procenta vysílacího času, jak předpokládá návrh ministerstva kultury, by pomohlo při financování veřejnoprávní televize. Shodli se na tom ministr Pavel Dostál s ředitelem Asociace komunikačních agentur Jiřím Mikešem.
Česká televize je podle údajů agentury ArboMedia, která prodává reklamní čas ČT, jedinou veřejnoprávní televizí v Evropě, která na reklamu může věnovat jen jedno procento vysílacího času. V jedné hodině smí ČT odvysílat maximálně deset procent reklamního vysílání. Nesmí reklamou přerušovat pořady. Vyprodanost reklamního času na ČT se pohybuje kolem 89 procent. Komerční televize mohou vysílat reklamu 15 procent celkového vysílacího času a v jedné hodině může podíl reklamy dosáhnout 20 procent.
ČT má podle stejného zdroje také téměř nejpřísnější omezení reklamního vysílání v celé Evropě. Hůř je na tom jen finská veřejnoprávní televize, která reklamu nesmí vysílat vůbec. Speciální omezení reklamy platí také ve veřejnoprávní německé televizi. Méně než deset procent celkového vysílacího času smí reklamou zaplnit veřejnoprávní televize jen v Rakousku (2,9 procenta) a Itálii (čtyři procenta). Desetiprocentní limit má veřejnoprávní televize ve Francii, Maďarsku a Irsku. Ve Velké Británii je limit 11,7 procenta. Stejné limity jako české komerční televize, tedy 15 procent celkového vysílacího času, mají veřejnoprávní televize například v Belgii, Dánsku, Nizozemsku, Polsku, Chorvatsku, Rumunsku, Slovinsku či Španělsku.
Podle dřívějších odhadů vedení ČT by zvýšení limitu reklamy z procenta na tři přineslo do rozpočtu ČT ročně asi 250 miliónů korun. V roce 2001 tvořily 64,8 procenta příjmů České televize koncesionářské poplatky, z kterých ČT získala 2,945 miliardy korun. Příjmy z prodeje reklamního času činily 957 miliónů korun a dalších téměř 700 miliónů představovaly příjmy ze sponzoringu, teleshoppingu či prodeje služeb.

-čtk-

Redakce MAM

Další zajímavé čtení