Gabriela Stará
Veřejné obchodní soutěže na výběr mediální a produkční agentury, kterou vyhlásil Odbor komunikační strategie Ministerstva zahraničních věcí (OKS), se účastní pět agentur. Dne 30. prosince proběhlo veřejné otevírání obálek se zaslanými materiály od agentur a byly čteny údaje stanovené zákonem, tj. jména společností, které se do soutěže přihlašují, nabídkové ceny atd. Právo být přítomny tohoto čtení mají ze zákona všechny agentury, které se soutěže účastní. Jména agentur Pavel Robek ze společnosti Gordion, která má organizační a technické zajištění výběrového řízení na starosti, odmítl sdělit. Nicméně podle informací M&M by mezi přihlášenými měly být agentury Carat, TTV, OMD a Starcom. Rozpočet na komunikaci kampaně se pohybuje na úrovni 200 mil. korun. Očekává se, že 40 % rozpočtu by mělo jít na nákup a plánování médií. Výsledky mediálního tendru budou známy v průběhu ledna. n
Jaká bude česká kampaň? Po irské kampani se tamní obyvatelé rozhodli pro vstup do EU. Zatím ještě není rozhodnuto, kdo vytvoří kampaň, která by měla přesvědčit Čechy, aby řekli v referendu ano.