ČT musí zaplatit ČNTS dlužné penále za přenosový vůz

9. 1. 2003 11:01

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Česká televize musí zaplatit České nezávislé televizní společnosti dlužné penále více než 2,5 milionu korun za zpoždění platby za digitální přenosový vůz v ceně 70,5 milionu korun. Rozhodl o tom pražský městský soud. Verdikt je důležitý pro policii, která prověřuje, zda se tehdejší generální ředitel ČT Jiří Balvín nedopustil při nákupu vozu trestného činu.
Česká televize musí částku plus náklady na soudní řízení uhradit do tří dnů od nabytí právní moci rozsudku. Právník ČT Petr Moucha však nevyloučil možnost, že se proti verdiktu odvolá.
ČT se u soudu hájila tvrzením, že Balvín a ředitel ČNTS Jan Vávra se ústně dohodli na prodloužení lhůty splatnosti padesátimilionového doplatku za přenosový vůz. Jediný, kdo mohl tuto verzi potvrdit, byl tehdejší ředitel Balvín. U soudu však dnes odmítl vypovídat. „Chci využít práva nevypovídat, protože probíhá v této věci policejní šetření a svou výpovědí bych si mohl uškodit,“ prohlásil.
Vávra ústní dohodu s Balvínem popřel. „Musím kategoricky vyloučit jakýkoliv osobní či telefonický kontakt s Balvínem do doby, než jsem vystavil penalizační fakturu,“ řekl. Soudce Michael Nippert se v odůvodnění rozsudku plně ztotožnil se závěrečnou řečí právníka ČNTS. „Byla uzavřena platná smlouva… předmět byl dodán řádně, včas a bez závad,“ uvedl.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.