Celebrity dominují reklamám během Super Bowlu

27. 1. 2003 00:01

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.

Reklama
SDG

Inzerenti využívají známé tváře stále častěji. V rozhodujících chvílích na ně sázejí megabrandy, jako jsou Coca-Cola, Pepsi, T-Mobile, Nike a další.
Super Bowl je v Americe nejsledovanější událostí za celý rok, proto inzerenti investují miliony dolarů do televizních reklam, které se v tuto dobu vysílají. Třicetivteřinová reklama během nedělního přenosu přišla letos u televizní stanice ABC na 2,2 milionu dolarů (1,4 mil. liber). Zpravidla tato událost předznamenává, jaké reklamy se následně objeví na prestižních mezinárodních reklamních festivalech typu Cannes Lions.
Konkurence během nejsledovanější události
Firmy se během Super Bowlu překonávají, a to i přes krácení reklamních rozpočtů během roku. Reklamy musí být obzvlášť povedené, aby ve velké konkurenci obstály. Řada inzerentů letos vsadila na celebrity. Například Pepsi se rozhodla využít popularity Ozzy Osbourna a jeho bláznivé rodiny ve své nové reklamní kampani, kterou během víkendového přenosu finále amerického fotbalu Super Bowl vidělo přes 100 milionů diváků. Reklama trvá 45 vteřin a vedle Osbourna se v ní objevují jeho obě děti Jack a Kelly a řada dalších celebrit. Reklama na citronovou Pepsi Twist se inspiruje hollywoodským filmem Face Off. Osbournovy děti si v ní sundají své tváře a ukáže se, že to jsou ve skutečnosti Donny Marie Osmondovi, popové hvězdy, které dominovaly hitparádě v 70. letech. Poté, co začnou zpívat, se Osbourne z tohoto hrozného snu probudí a v pláči volá svou manželku Sharon. Ale žena ležící vedle něj je Florence Hendersonová, herečka, která hrála Carol Bradyovou v sitcomu Brady Bunch v 70. letech.
Nové, ale i stálé tváře značky
Některé známé tváře jsou přitom předem zadané kvůli dlouhodobým kontraktům, které mají s firmami a jejich značkami uzavřené. Celine Dion, jež zazpívala americkou hymnu při zahájení soutěže, se objevila ve třech reklamách Chrysleru, se kterým má podepsanou smlouvu na 10 milionů liber. Slavný basketbalista Michael Jordan zase reprezentoval značku nápoje Gatorade a oblečení Haines.
Reklamní žně
Přes pokles americké ekonomiky se podařilo všechny televizní přenosy téměř vyprodat. Oproti loňskému roku, kdy na reklamní průmysl a média nejvíce dolehly důsledky teroristických útoků, je to úspěch. Pro porovnání cena za 30vteřinový spot během Super Bowl v loňském roce spadla z obvyklých 1,4 milionu liber na 1,3 milionu liber.
Gabriela Stará

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.