Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Belgie před soudem za zákaz věrnostních karet pro zákazníky

Redakce MAM14. 1. 2003

Rozličné věrnostní zákaznické karty, které belgické obchody vydávají svým klientům, jsou v současnosti nezákonné, v budoucnosti tomu tak ale možná nebude. Evropská komise totiž žaluje Belgii právě kvůli zákonu, který prodejcům zakazuje přijímat opatření k připoutání zákazníků. Evropský soudní dvůr bude muset rozhodnout, zda belgický zákon porušuje volný pohyb služeb, jak tvrdí komise.
Zákon o zakázaných obchodních praktikách nedovoluje obchodům takzvanou kombinovanou nabídku. Prodejci nesmějí nabízet zisk výrobku či služby za podmínky koupě jiného výrobku či služby. Nemohou tedy vydávat ani různé “věrnostní karty”, díky kterým spotřebitelé sbírají za své nákupy body, za něž mohou získat buď slevu nebo věcný dárek.
Komise tvrdí, že Belgičané tak přicházejí o výhody, jež mají spotřebitelé v jiných zemích. Mezinárodní řetězce, které taková lákadla nabízejí mimo Belgii, navíc uvnitř země nemohou učinit totéž. Evropská exekutiva to považuje za porušení volného pohybu služeb. Tvrzení, že zákon má chránit spotřebitele, předcházet nekalým obchodním praktikám a křivení cen, považuje za neopodstatněné.
Mluvčí komise odmítl sdělit, která společnost si na belgický zákon stěžovala. Takové informace totiž exekutiva EU zveřejňuje jen s výslovným přáním stěžovatele.

-čtk-

×

Nike se bude v USA soudit o svobodu slova

Starší článek

Česká televize bude volbu prezidenta vysílat v přímém přenosu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Portu

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více