Za novoročenky utratí firmy v grafických studiích každý rok tisíce Kč
Za novoročenky a vánoční přání jsou firmy ochotny každý rok vydat tisíce korun. Počet přání, které si objednávají, se většinou pohybuje kolem několika set, vyplývá ze zjištění ČTK mezi grafickými studii. “Firmy si nechávají dělat zhruba 200 až 500 kusů přání. Některé ale i více než 1000,” řekl například majitel firmy Studio Press Václav Korejtko. Dodal, že více přání si nechávají dělat větší firmy zejména z oboru informačních technologií.
Za vánoční přání firmy utratí v průměru šest tisíc korun, řekla Andrea Ředinová ze společnosti Abalon. “Máme ale i firmy, které utratí až 100 tisíc korun,” dodala s tím, že zakázky se pohybují mezi sto až 5000 kusy přání.
Novoroční přání je možné zvolit již hotové, nebo si nechat udělat originální. Autorské novoročenky přitom podle Pavla Šípa ze společnosti City Studio nemusí vyjít o mnoho dráž. “Kolem tisíce kusů už je rozdíl mezi novoročenkou konfekční a autorskou zhruba tři koruny na přání,” uvedl Šíp. Podle zkušeností firmy zákazník vydá na novoročenky deset až 80 tisíc korun.
Stále více firem údajně upouští od požadavku, aby motivem novoročního přání byla Praha. “Požadují spíše něco nadprostorového a nadčasového,” uvedl Korejtko. Firmy dnes podle něj žádají exkluzívní přání, které je zároveň jedním ze způsobů jejich prezentace.
Firmy pak vedle klasických novoročenek mohou překvapit i netradiční formou přání v podobě dárkové lahve dobrého moku. Některé volí i CD s vánoční hudbou.
-čtk-