Výrobce hraček Harry Potter a scrabble dostal pokutu

2. 12. 2002 10:12

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Britský úřad na ochranu spotřebitelů (OFT) uvalil na amerického výrobce hraček Hasbro pokutu 4,95 miliónu GBP (7,68 miliónu USD), což odpovídá asi čtyřem procentům obratu. Důvodem je porušení konkurenčních pravidel a diktování cen hraček, vyplývá ze zprávy úřadu. Stanovená pokuta je zatím nejvyšší od roku 1998, kdy byl schválen zákon o konkurenci.
OFT původně stanovil pokutu pro Hasbro na devět miliónů liber. Nakonec ji však snížil, protože firma plně spolupracovala při vyšetřování. Podle zákona může úřad stanovit pokutu až do výše deseti procent obratu.
Mezi nejznámější hračky firmy patří Monopoly, Scrabble, Action Man a veškeré zboží pod značkou Harry Potter. Hasbro je největším dodavatelem na britském trhu, kde se jeho roční obrat pohybuje kolem 1,85 miliardy GBP.
Úřad vyšetřoval firmu od května 2001. Kromě ní zkoumal také aktivity deseti velkoobchodních distributorů, ty však nepokutoval. Jako důvod uvedl, že iniciativa k dohodě o cenách vyšla od Hasbro a distributoři neměli jiný výběr, než na ni přistoupit.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.