Vivendi prodala neamerická vydavatelství za 1,2 miliardy USD

23. 12. 2002 12:12

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Agentura roku: porota za vášnivé diskuse vybírala odpovědnou agenturu

Již třetí zasedání poroty v rámci Agentury roku, kterou pořádá týdeník Marketing & Media, mělo za úkol vybrat odpovědnou agenturu. Odborným garantem této kategorie je Asociace společenské odpovědnosti.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Mediální gigant Vivendi Universal prodal veškeré vydavatelské jmění, kromě vydavatelství v USA, za 1,2 miliardy eur. Novým majitelem se stala firma Investima 10 vlastněná bankou Natexis Banques Populaires. Dohoda nezahrnuje americká vydavatelství Houghton Mifflin a Atica & Scipione.
Vivendi již v říjnu oznámila, že hodlá prodat své neamerické vydavatelské aktivity mediální společnosti Lagardere. Natexis má působit jako prostředník této akvizice. Natexis transakci potvrdila a současně dodala, že počítá s dalším prodejem tohoto jmění firmě Lagardere. K prodeji by mělo dojít ve chvíli, kdy získá firma svolení k akvizici od antimonopolních orgánů.
Vivendi přistoupila k prodeji některých aktivit, které považuje za vedlejší, aby snížila obrovské dluhy dosahující 19 miliard eur. Vydavatelská divize Vivendi Universal Publishing je třetím největším vydavatelstvím na světě za společnostmi Pearson a Bertelsmann. V minulém roce měla divize obrat 2,5 miliardy eur.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení