Vivendi prodá za jednu miliardu dolarů podíl na EchoStar

19. 12. 2002 11:12

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Francouzsko-americká mediální skupina Vivendi Universal prodá za 1,07 miliardy v hotovosti podíl na americkém satelitním operátorovi EchoStar zpět do rukou této firmy. Vivendi tak podle očekávání reagovala na zrušení fúze mezi EchoStar a firmou Hughes Electronics.
Vivendi v poslední době nemohla nakládat s akciemi EchoStar, protože musela čekat na vyjádření regulačních úřadů v USA k návrhu firmy na převzetí konkurenční Hughes Electronics. Před týdnem EchoStar plán koupě Hughes za 18 miliard dolarů zrušila, právě kvůli negativnímu stanovisku federálních regulátorů k této transakci.
EchoStar zaplatí Vivendi za prodaný podíl 23. prosince. Vivendi, původně společnost zaměřená na vodárenství, musí prodávat majetky, aby snížila vysokou zadluženost. Ta vznikla v důsledku expanze, při které se skupina stala druhým největším mediálním koncernem světa, finanční vyčerpání ji však dovedlo na pokraj krachu.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.