Veletrhy Brno letos zvýšily podíl na trhu na 62 procent
Téměř 442 tisíc metrů čtverečních výstavní plochy pronajaly letos Veletrhy Brno, lídr oboru v České republice. Bylo to o 11,6 procenta více než loni a podíl firmy na českém auditovaném trhu dosáhl 62 procent. “Letošní rok patřil k silným, zvedly jej projekty s dvouletou periodicitou,” řekl generální ředitel firmy Jiří Škrla.
V segmentu mezinárodních veletrhů znamená brněnských 42 akcí celkem osm desetin tržního podílu. Podle Škrly se jen mírně zvedl počet vystavovatelů na 12.584 firem, zatímco na Výstaviště letos přijelo přes 1,04 miliónu návštěvníků, což je meziročně o 14,5 procenta více. Výrazně se zvedl podíl zahraničních návštěv z Polska a Rakouska, ale i z Maďarska a ze Slovenska.
Injekcí a vzpruhou do podnikání bude vstup země do Evropské unie, což však přinese zřejmě i ostřejší konkurenci. “V EU je spousta šancí nejen pro nás, ale i pro Brno,” uzavřel Škrla.
Předběžné výsledky hospodaření počítají letos s celkovými výnosy 1,8 miliardy při hrubém zisku 132 miliónů korun. Srovnání s minulým rokem je metodicky problematické, protože v účetním roce se uskutečnila fúze firem se zcela samostatným hospodařením. Veletrhy letos investovaly do obnovy majetku asi 129 miliónů Kč.
Veletrhy Brno jsou od 31. října 2001 právním nástupcem a.s. BVV, která zanikla bez likvidace. Fúzí získala majoritní podíl 64 procent německá veletržní správa Messe Düsseldorf, významným akcionářem je s 34 procenty město Brno. Firma letos v žebříčku Czech TOP 100 skončila na devátém místě.
-čtk-