Už pošesté představí AICP Show nejlepší reklamní spoty
Uměním 30 vteřin jsou nazývány reklamní spoty. Už pošesté se ty nejlepší z nich z USA a České republiky představí 19. prosince večer v pražském Veletržním paláci na tradiční AICP show 2002. “Třicetivteřinové příběhy, které diváci uvidí, patří k tomu vizuálně, dramaturgicky, zvukově i výtvarně nejzajímavějšímu, co v letošním roce vzniklo v USA i České republice. Bude předvedena řada spotů, které zvítězily v mezinárodních přehlídkách a posunuly hranice audiovizuálního umění,” řekla Petra Šamonilová z pořádající společnosti Milk & Honey Films.
Ve zhruba hodinovém pásmu amerických reklam budou ve 23 kategoriích uvedeny vždy tři nejlepší reklamy, oceněné letos v Metropolitním muzeu umění v New Yorku. České pásmo nabídne čtyři desítky reklam.
“Ve druhé části večera živě vystoupí skupina Support Lesbiens,” dodala Šamonilová. Cílem tohoto v posledních letech každoročního projektu je podle ní prezentace reklamní tvorby jako svébytné umělecké disciplíny a vrcholné setkání významných osobností a tvůrců z oblasti filmu, reklamy a marketingu České republiky.
Na večeru budou uvedeny nejkreativnější snímky Asociace nezávislých producentů televizní reklamy (AICP), která vznikla v roce 1972 v New Yorku. Dnes produkuje přes 80 procent reklam vysílaných v USA. Nad výběrem dohlíží jury, složená ze zástupců dalších dvou spolupořádajících profesních sdružení – Asociace producentů v audiovizi (APA) a Art Directors Club (ADC). Dalším sdružením, které se akce účastní, je Asociace komunikačních agentur (AKA).
-čtk-