Unilever prodává palmové plantáže v Malajsii

3. 12. 2002 08:12

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Britsko-nizozemský výrobce spotřebního zboží Unilever prodá podíl v palmových plantážích v Malajsii za 150 miliónů eur tamní společnosti Palmco. Tento krok je součástí restrukturalizačního plánu společnosti, jehož cílem je zaměřit se pouze na 400 hlavních značek, informoval koncern, který působí také v Česku.
Prodávané jmění v Malajsii zahrnuje více než 20.000 hektarů palmových plantáží ve východní a západní části země. Velikost podílu určeného na prodej však Unilever nezveřejnil. Dohoda podléhá schválení akcionářů Palmco Holdings Bhd a měla by být dokončena na počátku roku 2003.
Třetí největší potravinářský koncern na světě se rozhodl prodat veškeré aktivity, které nejsou v souladu s jeho novou strategií, a zaměřit se pouze na nejúspěšnější spotřebitelské značky. Do roku 2004 chce společnost zvýšit roční tržby o pět až šest procent, napsala agentura Reuters.
Výrobce polévek Knorr, mýdla Dove a pracího prášku Omo zvýšil ve třetím čtvrtletí zisk meziročně o 17 procent na 1,2 miliardy eur. Odbyt 400 nejsilnějších značek ve stejném období stoupl o 5,4 procenta.
Unilever ČR je s 1300 zaměstnanci a obratem 7,3 miliardy korun jedním z nejvýznamnějších výrobců potravin a spotřebního zboží v České republice. Kromě centrály v Praze má také výrobní závody v Nelahozevsi (rostlinné tuky, mýdla, kosmetika) a Zábřehu na Moravě (majonézy, instantní produkty). Firma investovala v Česku za deset let pět miliard Kč.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.