Britsko-nizozemský výrobce spotřebního zboží Unilever prodá podíl v palmových plantážích v Malajsii za 150 miliónů eur tamní společnosti Palmco. Tento krok je součástí restrukturalizačního plánu společnosti, jehož cílem je zaměřit se pouze na 400 hlavních značek, informoval koncern, který působí také v Česku.
Prodávané jmění v Malajsii zahrnuje více než 20.000 hektarů palmových plantáží ve východní a západní části země. Velikost podílu určeného na prodej však Unilever nezveřejnil. Dohoda podléhá schválení akcionářů Palmco Holdings Bhd a měla by být dokončena na počátku roku 2003.
Třetí největší potravinářský koncern na světě se rozhodl prodat veškeré aktivity, které nejsou v souladu s jeho novou strategií, a zaměřit se pouze na nejúspěšnější spotřebitelské značky. Do roku 2004 chce společnost zvýšit roční tržby o pět až šest procent, napsala agentura Reuters.
Výrobce polévek Knorr, mýdla Dove a pracího prášku Omo zvýšil ve třetím čtvrtletí zisk meziročně o 17 procent na 1,2 miliardy eur. Odbyt 400 nejsilnějších značek ve stejném období stoupl o 5,4 procenta.
Unilever ČR je s 1300 zaměstnanci a obratem 7,3 miliardy korun jedním z nejvýznamnějších výrobců potravin a spotřebního zboží v České republice. Kromě centrály v Praze má také výrobní závody v Nelahozevsi (rostlinné tuky, mýdla, kosmetika) a Zábřehu na Moravě (majonézy, instantní produkty). Firma investovala v Česku za deset let pět miliard Kč.
-čtk-