Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Televize čekají o Vánocích opět rekordní sledovanost

Redakce MAM16. 12. 2002

Celoplošné televize očekávají letos o Vánocích opět rekordní sledovanost. Ve vánočním období totiž tráví lidé s televizí výrazně delší dobu než v jiných dnech roku. Každý dospělý člověk loni trávil sledováním televize každý den mezi 24. a 31. prosincem pět hodin a 29 minut, což je o hodinu a půl více než je celoroční průměr, sdělil Štěpán Wolde ze společnosti Arbomedia, která prodává reklamní čas České televize.
Největší nárůst času stráveného před televizí zaznamenala loni skupina tzv. přednostů domácností, tedy lidí, kteří rozhodují o významných nákupech a investicích rodin a kteří jsou podle Woldeho velmi těžko zasažitelným cílem inzerentů. Přednostové domácností tráví o Vánocích denně u obrazovek o hodinu a 57 minut více než po zbytek roku.
Z externích faktorů má výrazný vliv na sledovanost počasí. Pokud tedy bude pokračovat současné mrazivé počasí bez sněhu, které lidi neláká k vycházkách a výletům, lze čekat také o Vánocích růst sledovanosti televizí. Podle mluvčího Novy Petra Kostky sice Vánoce bez sněhu mohou přilákat další diváky, programová nabídka televize je však bohatá a diváků tedy bude hodně v každém případě. Jejich eventuální nárůst kvůli počasí nebude tedy z pohledu celkového počtu pravidelných diváků významný, dodal Kostka.
Vánoce jsou podle Woldeho velmi specifickým obdobím v prodeji reklamního času. V období Vánoc a konce roku se totiž objevuje méně inzerce a od jiných zadavatelů než v říjnu, listopadu a v první půlce prosince, kdy se inzerenti v očekávání předvánočních nákupů předhánějí. Přesto zadavatelé reklamy o Vánocích nespí, mezi sledovanými pořady si však vybírají. Zájem o populární vánoční pohádky, klasické filmy a zábavné pořady je citelný, ale tak masový příliv reklamy jako v předvánočním období diváci nezažijí, sdělil Wolde.
Jde přitom podle něj o standardní chování zadavatelů reklamy v tomto období roku, které inzerenti využívají spíše k imagovým kampaním, než k prezentaci konkrétních produktů. V letošním roce navíc tento trend posílil i celkový meziroční pokles aktivity největších zadavatelů, který přinesl konec roku. Na druhé straně se otevřel prostor pro menší inzerenty.
Základní úroveň příjmů z reklamy zůstane podle Woldeho zachována i ve vánočním období, a to přes pokles aktivity velkých zadavatelů.

-čtk-

×

Deutsche Telekom prodal podíl v Eutelsatu za 210 miliónů eur

Starší článek

LISTOPAD 2002 – Návštěvnost internetových serverů iAudit II

Novější článek

Podobné zprávy

Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Newsletter

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Video: Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Clio Entertainment Awards jsou po roční přestávce otevřené pro přihlášky

Po „pauze“ v loňském pandemickém roce přijímá přihlášky soutěž pro marketingové projekty z filmového, televizního a herního průmyslu.
7. 3. 20217. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více